אנטון רומן, שנרצח לפני כחודש ברחובות, היה סוכן סמוי של המשטרה בארגון הפשע של האחים לביא. יוני, חבר מרכזי בארגון הפשיעה, סיפר לברהנו טגניה וגלעד שלמור בתוכניתם ב-103FM על אופיו האלים. הוא סיפר להם על היכרותו עם סוכן המשטרה רומן. "בוודאי. בוא נגיד ככה, בהתחלה הוא נכנס לעניינים רגיל, אבל בשבועיים האחרונים זה היה ברור לכולם. בנאדם שלכל דבר רוצה אישור של עמוס ואישור של אופיר (ראשי הארגון) לכל דבר בכוונה להפליל אותם", הסביר. 

"הוא היה צריך לקבל משימה, אם המטען היה מתפוצץ בלובי כל הבניין היה טס באוויר. הם לא פראיירים, האחים לביא, והם פרנואידים, כל בנאדם שהם יחשדו בו יפורק, היום הם עוד יותר פרנואידים", אמר.  
יוני הסביר על מנגנון קבל ההחלטות בארגון. "ברגע שאדם נותן יותר מדי מידע אדם במיוחד כמו אנטון שרצה על כל פרט אישור ויש היררכיה במערכת הזאת, זה מנגנון של שלושה- שני האחים לביא והדוד עמוס הגדול".



חבר ארגון הפשיעה סיפר כי ראשיו לא מודאגים מפגיעה בעוברי אורח. "לא מעניין אותם כלום, הם מעוניינים להרים בניין באוויר, לא מעניין אותם כלום. אני מכיר את הארגון הזה יותר מדי טוב זה הארגון הכי אלים שקם בישראל", אמר.
יוני סיפר כי אנטון רומן חדר בהצלחה לשורות הארגון. "אני הכרתי את כולם. בהתחלה אף אחד לא חשד באנטון, לא כלום", אמר. "אצלנו במדינה, נהיה מטרייה של עדי מדינה, יותר מדי. ברגע שאף אחד לא חשד בו והוא עשה תצפיות על הבית של בני. הכל חרטא ברטא מה שפורסם, זה לא נכון, בכלל לא תכננו שאנטון ילך ויעשה את זה. תקשיב טוב, אולי מכל מי שעצרו אולי אחד יקבל כתב אישום".

ארגונם של האחים לביא מתפרנס בעיקר מסחר סמים ומגביית פרוטקשן. "אני הייתי חייל פעיל, הולך להביא סמים, איפה מוחבאים הדברים, לוודא שהם עדיין מוחבאים", אמר יוני. "לגבות מאנשים, להרביץ לאנשים, הלכתי לגבות סכום מבתים (הימורים בלתי חוקיים על ספורט) ולצערי הבנאדם לא רצה לשלם ו'בום, טראח' איך שאומרים. כמה שברים בגוף זה ברגיל אצלנו זה ב'אהלן אהלן'".

 אופיר לביא. צילום: אלון חכמון
אופיר לביא. צילום: אלון חכמון

 
"אני מתחרט שאני בארגון", סיפר יוני על יחסו הנוכחי לעולם הפשיעה. "בא אליי ימ"ר לכיש (של המשטרה) קטף אותי מהבית, אמרתי בשעה טובה, שהחיינו. שאלו אותי: 'מה אתה יודע על שלום?'. לקחו אותי שני הכי בכירים שם לא חזרו אליי, ימ"ר מרכז לא חוזרים, משטרת ישראל בפשיטת רגל, מפחדת היום על התחת שלה מאז הפרשה של מוסלי שהשתחררו". 
"אני עדיין לא נחשפתי, אני עדיין חלק מהארגון. הם חושדים בכל אחד היום, הם נהיו מטורפים", סיפר על אווירת הפחד שהושלטה בגוף העברייני. "הם בודקים אותי כל הזמן, מוציאים אותי למשימות בשביל לראות את הדופק שלי. אין אחד בארגון הזה שלא חי בפחד. היום, הארגון הזה ספציפית הם אנשים מאוד אלימים, מאוד פראיים. על אנטון ידעו שבועיים מראש שהוא סוכן".
יוני סיפר כי הוא חושש כי ייחשף בקרוב על ידי אנשי הארגון. "אני שומר על עצמי לאט ובעדינות, אם המשטרה לא תבוא ותתעשת, הם חושבים שהם יכולים לעצור את הארגון של (העבריין) מיכאל מור. אני לא יודע אם אני חי עוד שלושה ימים", אמר. "הפיצוץ אצלנו קרוב מאוד, אני בספק אם אני אסיים את החגים אם המשטרה לא תתעשת על עצמה, ויש לי ידע רב ביותר, ידע רב ביותר". 

הוא סיים באזהרה חמורה על אופיו המפלצתי של ארגון הפשיעה. "אני לא מדבר באוויר ולא שום דבר. אם המשטרה לא תשתמש בי היום לפרק את הארגון המטורף, האלים, הפסיכופט הזה אני אומר לך שזה הולך להיות הארגון הכי מפלצתי שיש", התריע יוני. "יש להם נהגים נינג'ות נאמנים, לא חושבים פעמיים. הם היום אומרים משהו, מישהו חצי עושה פרצוף עקום, זהו, חושדים בו נגמר הסיפור שלו".