"החקירה עדיין רחוקה מסיום לכן לא ברור איך עושים ניתוחים וסיכומים בשלב הזה. עד המדינה סיפק חומר רב וכמובן שכמו בכל מקרה של פרשות בהיקף שכזה ומעורבות של עד מדינה אנחנו מנסים לאתר עדי מדינה נוספים או לחזק את התשתית בהסתמך על מסמכים וראיות", אומר גורם המעורה בפרטי חקירת פרשת הצוללות (תיק 3000), הנחקרת על ידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בשיתוף רשות המסים והרשות להלבנת הון.



אותו גורם ציין כי החקירה נמצאת קצת מעבר לאמצע הדרך שלה, אבל לא יותר מידי רחוק משם. "עד המדינה שוחרר ממעצר בית ועכשיו צריך לעשות סיכומים לגבי העדות המפורטת שלו ולהחליט על מי הולכים בפרשה הזאת, כדי לא לאבד את העיקר. ישנם חשודים שיקראו שוב לחקירה וזה עוד לפני שלב העימותים וכמובן שיהיו נחקרים נוספים שטרם הגיעו אליהם", הוסיף הגורם. 



מקורביו נחקרים אף הם בפרשה. צילום: רויטרס
מקורביו נחקרים אף הם בפרשה. צילום: רויטרס



יש להזכיר כי לפני כשבעה שבועות חתם איש העסקים מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות ונציג התאגיד הגרמני טיסנקרופ, על הסכם עד מדינה ומאז ועד לחמישי שעבר שעה כחודש במתקן משטרתי שמור ולאחר מכן בדירת מסתור מאובטחת משם הובהל לחקירה במשרדי הלהב בלוד. בחמישי קיבלו פרקליטיו של גנור עורכי הדין אלי זוהר ואילן סופר, את מבוקשיהם והפרקליטות ניאותה לשחרר את גנור ללא מעצר בית.



עד שיוגשו כתבי האישום בפרשה או יותר נכון עד לסיום חלקו של גנור באופן מוחלט הוא יוכל להתנועע חופשי ולהמשיך בעסקים כשבסופו של יום הוא אמור להיות מורשע ולהישלח לכלא על פי ההסכם עליו חתם.



עו"ד שמרון. גנור סיפק מידע נגדו לחוקרים, לכאורה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עו"ד שמרון. גנור סיפק מידע נגדו לחוקרים, לכאורה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



גנור סיפק לחוקרים מידע וראיות לכאורה כנגד פרקליטו בעסקה עו"ד דוד שמרון, מ"מ ראש המלל לשעבר אבריאל בר יוסף, מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במי"ל אליעזר (צ'ייני) מרום, עובד משרדו ויד ימינו עו"ד רונן שמר, דוד שרן, לשעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ לשעבר מודי זנדברג, גרי חכים, איש עסקים פעיל ליכוד וגיסו של השר יובל שטייניץ. כמו כן, הוא מסר לכאורה פרטים על  אביעד שי, לשעבר יועצו של שטייניץ; רמי טייב, יועץ פוליטי של השר שטייניץ; נתי מור וצחי ליבר, יועצי תקשורת.



"גנור עוד יצטרך להתעמת עם חלק מהחשודים והמעורבים וזאת במקביל לחשודים נוספים שיגיעו לחקירה, אמר גורם בכיר למעריב, שהוסיף: "שאף אחד לא ימהר לסגור את הפרשה. יש כאלה שמנסים להמעיט בחומרת העבירות אבל השופטת עינת רון כבר אמרה את דברה מראשית הדרך אחרי שראתה את החומר וזאת בליווי הפרקליטות והיועמ"ש לממשלה לכן ששום דבר לא השתנה מאז".