עולם המחר של הכלים הבלתי מאוישים והרובוטיקה יכבוש היום (שני) את ראשון לציון, כאשר בפעם החמישית ברציפות יתקיים סלון שיכלול מיצג מרהיב של רחפנים ורובוטים ומפגן אווירי, ימי ויבשתי. התערוכה הייחודית, ביוזמת iHLS, תתקיים במתחם לאגו בראשון לציון והוא ייפתח במפגן המשולב באוויר, בים וביבשה של כלים המהווים חלק מהעולם הביטחוני והעסקי.



בהמשך יתקיים כנס בינלאומי לבכירי הענף בארץ ובעולם. מגוון כלים ייחשפו לראשונה בישראל במסגרת המפגן, בהם ה־Black Eagle 50. הנושא המרכזי שיוביל השנה את הכנס הוא ייצור מערכות אוטונומיות, המיועדות לשווקים דואליים – האזרחי והביטחוני־צבאי, שזוכה למגמות פיתוח חדשניות וליישומי למידה חישובית ובינה מלאכותית, שישתלבו בתעשייה רק בעוד כמה שנים.







"חשיבות אסטרטגית עצומה"




נושאים נוספים שיעלו: אתגרים ומגמות התפתחות בכלים הבלתי מאוישים, כלי טיס בהפעלה אוטונומית מרחוק בעזרת חיישנים, יירוט ולכידת רחפנים, עתיד הרחפנים האוטונומיים בביטחון ובהגנה על המולדת ועוד.



במסגרת הסלון ייערך גם כנס בלעדי לאנשי מקצוע בתחום, שיכלול כמדי שנה הרצאות ומצגות של המוחות המבריקים בענף, הן מישראל – הנחשבת למעצמה בתחום – והן ממדינות נוספות.



"אנו רואים חשיבות אסטרטגית עצומה ביצירת אכסניה לטכנולוגיות העתיד המתקדמות ביותר ולהכרות עם הסטארטאפים החדשניים ביותר", ציין ראש עיריית ראשון לציון, דב צור.