בדרך כלל, מייחסים הרדמות לאחר הסקס כחוסר רגישות, ואף גסות של ממש, המתבצעת באופן מכוון בידי גברים. אך עבור ג'סיקה סאותהול, 20, מנוטינגהם, מדובר במצב בלתי נשלט, שקורה לה בשל מחלת נרקולפסיה, המתבטאת בין היתר בהתקפי קטפלקסיה. המשמעות של זה היא בין היתר, שבכל פעם שהיא חווה רגשות חזקים, השרירים שלה הופכים רפויים והיא נכנסת למצב "דמוי שינה". כלפי חוץ, הסובלים מהתסמונת נראים כמו נרדמו או איבדו את ההכרה, אך בפועל הם ערים לחלוטין ומודעים לסביבתם, אך אין ביכולתם להגיב.



נרקולפסיה הינה הפרעה נירולוגית כרונית, הנגרמת בדרך כלל בשל חוסר יכולת של המוח לווסת את מחזורי השינה והערות. אנשים עם נרקולפסיה חווים דפוסי שינה לא נורמליים. קטפלקסיה היא אחד הביטויים של הנרקולפיסה, והתקפים שלה מתבטאים בחולשת שרירים פתאומית שמתעוררת בעקבות רגשות חזקים. במקרה של ג'סיקה, אם לילד ונמצאת בזוגיות, היא אובחנה בגיל 16 לאחר שחוותה ישנוניות במהלך היום והייתה נרדמת בשיעורים בבית הספר. כיום, היא סיפרה ל"dailystar", כל רגש חזק יכול לעורר התקף, בין היתר אורגזמה. "זה אולי נשמע מצחיק- ואני מנסה להתייחס לזה בקלות- אבל האמת שזה נוראי", אמרה.



ג'סיקה, בנה ובן זוגה. צילום מסך
ג'סיקה, בנה ובן זוגה. צילום מסך


לדבריה של ג'סיקה, רק כשהחלה לצאת עם בן זוגה ג'וניור סאנטיאגו, התקשתה לספר לו על מחלתה. אך בשלב כלשהו ראתה שאין לה ברירה, בייחוד בגלל שלאחר שהייתה חווה אורגזמה בסקס, זה היה נראה כמו היא מאבדת את ההכרה או נרדמת. "הייתי חייבת להסביר לו שזה הולך לקרות רק כשהוא יגרום לי להרגיש במיטבי", סיפרה. "אבל זה לא אידיאלי". היא סיפרה שהתסמונת משאירה אותה מותשת במהלך היום, וגם בזמן התקף, למרות שזה לא נראה כך היא לגמרי ערה. "אני לא יכולה להגיב או לצאת מזה עד שהרגש חולף", הסבירה ג'סיקה. "לכל מי שמביט מהצד זה נראה כאילו נרדמתי". 


מאבדת שליטה על השרירים אך נשארת בהכרה מלאה. ג'סיקה ובנה. צילום מסך
מאבדת שליטה על השרירים אך נשארת בהכרה מלאה. ג'סיקה ובנה. צילום מסך


התקף הקטפלקסיה מתחיל בצורה פתאומית, מגיע לשיאו תוך שניות ומסתיים כעבור שניות עד מספר דקות. במהלך ההתקף יש לרוב הזיות היפנגוגיות, מדובר במצב דמויי חלום שמופיע בשלב המעבר בין ערות לשינה. כאשר ההתקפים רק החלו, הם קרו בכל פעם שהיא צחקה. אך כיום ג'סיקה למדה כיצד להתנהל מאז. "אני מכירה את הגוף שלי עכשיו, אז אם אני מתכננת לצחוק אני אאחז במשהו, כך כשהשרירים שלי יחלשו אני אהיה בסדר". 

הטריגר להתקפי המחלה הוא רגשות עזים. צילום מסך
הטריגר להתקפי המחלה הוא רגשות עזים. צילום מסך