שוטר ממחוז ירושלים נחקר היום (שלישי) באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים שבפרקליטות בחשד לעבירת תקיפה במהלך הפגנות החרדים ביום ראשון בירושלים. מדובר בשוטר שנראה באחד הסרטונים שהוא דוחף את אחד המפגינים ומעיף אותו לרצפה. בסיום חקירתו שוחרר השוטר לביתו בתנאים מגבילים. 



 
  
כזכור, הסרטונים עוררו ביקורת נוקבת בקרב הציבור ובקרב קציני משטרה בכירים, בהם גם המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך, שאמר כי לא מן הנמנע כי אותם שוטרים שחרגו מסמכותם ופעלו בניגוד להוראות, נוהל ודין יועמדו לדין על מעשיהם. המפכ"ל אף אמר כי חש ברע לאחר שצפה בסרטונים.

תגובה דומה העלה גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שטען כי למרות המחאה האלימה לכאורה מצד החרדים, שוטרים היו צריכים לשמור על איפוק ובוודאי שלא להגיב באופן בו פעלו.

תשעה חרדים נעצרו במהומות לאחר שהפרו סדר, התפרעו, ונקטו באלימות כלפי השוטרים. המפגינים חסמו מספר רחובות ומנעו את נסיעת כלי הרכב והתחבורה הציבורית בהם, על ידי שכיבה על הציר. בנוסף, הם קראו קריאות נגד השוטרים וחלקם אף יידו אבנים. מדובר במאות חרדים שלקחו חלק באירועים, שבמהלכם נפצעו שבעה שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.
 
מהמשטרה נמסר כי "כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה". הם הוסיפו: "כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".

גורם במשטרה אמר בשיחה עם מעריב כי "מדובר בהפגנה אלימה מצד החרדים. הם הגיעו במכוון על מנת להתעמת עם שוטרים וכראיה יידויי האבנים והתנהגותם הברוטלית שגרמה לפציעתם של שבעה שוטרים". הוא הוסיף: "במצב שכזה, תגובה חריפה מלווה באפס סובלנות היא הכרח ולכן אין בתגובה של השוטרים משום מעשה חריג או לא תקין. נהפוך הוא".