כחודש וחצי לאחר שהחל לרצות את עונשו בכלא 4, צפוי מחר אלאור אזריה לצאת לחופשת חג. אזריה ביקש לצאת לחופשת חג לבית משפחתו ברמלה ומקורבים למשפחתו מסרו כי הבקשה אושרה על ידי מפקד הכלא בו הוא מרצה את עונשו, בהסכמת הפרקליטות והוא אמור לצאת לחופשה בה ישהה ללא הגבלות מיוחדות. אזריה החל ב-9 באוגוסט לרצות את 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו.



פרקליטו יורם שפטל מסר כי "החופשה היא בראש ובראשונה הודות לפיקוד של כלא 4, שהסכימו מידית לקבל את בקשתו לחופשה מיוחדת וחריגה, כך לדברי סנגורו של אזריה, יורם שפטל. יצוין כי לחופשות מהכלא יוצאים רק אחרי ריצוי שליש מהעונש ואזריה ריצה בסך הכל חודש וחצי, לכן כאמור מדובר בהסכמה חריגה".



שפטל הוסיף כי "זו הפעם הראשונה מתחילת הפרשה שנעשה חסד עם אלאור מטעם גוף של רשויות אכיפת החוק בצבא. נקווה שזוהי סנונית המבשרת את האביב והאביב הוא הקלה משמעותית בעונשו על ידי הרמטכ"ל", כך לפי דיווח של ערוץ 20. 



בשבוע שעבר פורסם כי ההחלטה אם לקצוב את עונשו של אזריה תתקבל בעוד כמה שבועות. הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, אמור לקבל את ההחלטה לאחר שיתייעץ עם גורמים שונים בצה"ל, ובמיוחד עם הפרקליט הצבאי הראשי וגורמים משפטיים. איזנקוט לא שינה את דעתו מהיום הראשון לפרשה, והתייחס לסוגיה תמיד בשני היבטיה: העניין הפיקודי והעניין המשמעתי. 



עו"ד שפטל עם אלאור אזריה ואביו צ'רלי בבית המשפט. יחכו להודעה הרמטכ"ל. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד שפטל עם אלאור אזריה ואביו צ'רלי בבית המשפט. יחכו להודעה הרמטכ"ל. צילום: אבשלום ששוני



עתה, לאחר שבית המשפט אמר את דברו וקבע במפורש כי אזריה עבר עבירות קשות, פעל בניגוד לחוקי הצבא, ערכיו והנורמות שלו, כמו גם הוראות הפתיחה באש, ומשיורד הנושא מסדר היום הציבורי שהסעיר את החברה הישראלית, יהיה מקום לשקול ברוגע אם אפשר לקצוב את עונשו, ובכמה חודשים, ולכמה זמן.



כזכור, כשבוע לפני הערעור על עונשו של החייל היורה שלא התקבל, שהגיש בא כוחו עו"ד יורם שפטל, פנה אזריה לרמטכ"ל בבקשה להקל בעונשו. בפנייה הוא לא הביע חרטה על הריגת המחבל, אך הבהיר שלא היה יורה אילו היה יודע שעל גופו אין מטען חבלה. כמו כן, הוא הודיע שאין בכוונתו להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתו.