ליליאן בטנקור, מי שנחשבת לאישה העשירה בעולם מתה היום (חמישי) בפריז, חודש לפני יום הולדתה ה-95, כך מסרה בתה. משפחתה של בטנקור, שייסדה את חברת הקוסמטיקה לוריאל, מחזיקה כיום כ-33 אחוזים מהחברה. מגזין פורבס העריך לפני מספר חודשים את הונה בסכום של כ-39 וחצי מיליארד דולרים. מנכ"ל לוריאל, ג'ון פול אגון  ביטא הערכה גדולה כלפיה. "היא תמיד דאגה לחברה ויש לה תרומה ענקית להצלחתה לאורך השנים", אמר.



לפני כשנתיים, עשרה גברים עמדו למשפט בטענה שניצלו את חולשתה הפסיכולוגית של אישה מבוגרת מאוד ועשירה מאוד. מולם ישבה פרנסואז בטנקור־מאיירס, בתה של האישה העשירה באירופה, ליליאן בטנקור, שלא נראתה בפומבי מאז 2012. לטענת הבת, עשרת הגברים ניצלו אותה והוציאו ממנה כספים.



הונה של משפחת בטנקור נאמד ב־26 מיליארד יורו. פרנסואז מאיירס היא בת 62. ליליאן בת 92. היחסים בין השתיים היו תמיד מתוחים. המתיחות הגיעה לשיאה בשנת 2007 אחרי מותו של הבעל והאב, המדינאי ואיש העסקים אנדרה בטנקור. ליליאן הקשישה החליטה אז להשתחרר מכל הכבלים. ביקשה סוף סוף ליהנות מהחיים. היא פיזרה כספים כאילו אין מחר, כשהקרובים, הגברים, צמודים אליה. הבת טענה כי עשתה זאת בשל מחלה, שיטיון מתקדם.



מאז ניסתה פרנסואז־מאיירס להוציא מידי אמה את השליטה על רכוש המשפחה. והיה רכוש, בין היתר ענקית התמרוקים ״לוריאל״. הניסיונות הוכתרו בהצלחה בשנת 2011, עשרה חודשים אחרי שהאם והבת הודיעו חגיגית על ״פיוס״ ביניהן. בית משפט הכריז על ליליאן בטנקור כבלתי אחראית למעשיה ושם קץ לתקופה ״המאושרת ביותר בחייה״, לדברי המיליארדרית שנושלה מנכסיה.