בית המשפט לענייני משפחה יצטרך להחליט בימים הקרובים אם הוא נענה לבקשת תושב מרכז הארץ, הדורש צו מניעה האוסר על אשתו להשתמש בפייסבוק ובאפליקציית המסרים וואטסאפ.



הדרמה החלה לפני כשמונה חודשים. האישה, בסוף שנות ה־30 לחייה, התחברה לפייסבוק ויצרה קשר עם חבריה מהילדות. באמצעות עורכת הדין שרין סולן טוען הבעל, איש עסקים אמיד ומוכר בתעשיית מוצרי החשמל, כי זה לא הפריע לו בשלב ההתחלתי, עד שאשתו החלה לצבור חברים וחברות בכמויות עצומות, "גם כאלה שמעולם לא הכירה או פגשה, מה שאילץ אותה לפתוח שבעה פרופילים בשינוי קל של שמה עד שהתגאתה בפניו כי יש לה מאגר המונה 33 אלף חברים, בהם 28 אלף גברים".



עו"ד סולן הדגישה כי הבעל הגדיר את מצבה של אשתו כמכורה לפייסבוק. "הגענו למצב שבו אשתי ישבה והתכתבה עם עשרות גברים בו זמנית. לעתים גם יצרה קשר טלפוני ועקבה אחרי החברים שהכירה באפליקציית וואטסאפ".




"מדובר בהתמכרות"




ההחלטה לפנות לבית המשפט, טענה עו"ד סולן, באה בעקבות איומים שהגיעו אל הבעל מצד גברים שחוזרו באובססיביות על ידי אשתו. "חיי הפכו לסיוט וילדי סבלו התגרויות מוזרות בבית הספר".



"מדובר בהתמכרות", טוען הבעל. "בדיוק כמו התמכרות לסמים. התמכרות זו גורמת לאשתי להיעדר מהעבודה ולנהל רומנים, לא רק וירטואליים, עם עשרות גברים". הבעל טוען כי אשתו הודתה בפניו שהיא מכורה לפייסבוק ולאינסטגרם, אבל הכחישה כי בגדה בו. הבעל מבקש צו מניעה שיאסור על אשתו לגלוש ברשתות החברתיות או בוואטסאפ, בטרם יגבש החלטה לגבי המשך החיים המשותפים אחרי 16 שנות נישואים.