רבים שוקלים להחליף את המקצוע בו הם עוסקים, או שנמצאים בשלב שהם מחפשים כיוון לקריירה. כך או כך, המבחר הוא אדיר, וגם כשיש כבר מקצוע שמוצא חן בעינינו - לעיתים הזמן והכסף שהוא דורש הם רבים, ורף הכניסה אליו גבוה עד בלתי אפשרי. בנוסף לכל אלו, יש גם לא מעט מקצועות שהעתיד שלהם לא ודאי, ויתכן שבעוד כמה שנים כבר לא יהיה בהם צורך. בדיוק בשל סיבות אלו, חוקרים מארה"ב בדקו אלו מקצועות הם הטובים ביותר, תוך הסתכלות לטווח הארוך, ואלו מקצועות הם הגרועים ביותר, שסביר להניח שכבר לא יהיה בהם צורך בעתיד.



במחקר, שנערך בידי חברת Kiplinger and economic forecasting group EMSI, ניתחו החוקרים 786 מהמקצועות הפופולריים ביותר בארה"ב. מתוך הרשימה, הם בדקו באלו מקצועות תהיה הצמיחה הרבה ביותר במהלך עשר השנים הבאות, מה יהיה השכר שלהם וכמה לימודים הם ידרשו. מבין כל אלו נבדקו גם המקצועות הגרועים ביותר, שצפויים להיעלם עם השנים, וגם כנראה משאירים אנשים עם יותר חובות מרווחים.

עשר העבודות הטובות ביותר

1. פיתוח אפליקציות
2. מנתח מערכות מידע ממוחשבות 
3. אחות מוסמכת
4. פיזיותרפיסט
5. מנהל שירותי בריאות
6. עוזר רופא
7. שיננית
8. מנתח מחקרי שוק
9. יועץ פיננסי אישי
10. פתולוג שפות

מקצועות העתיד? לא מה שחשבנו. אינגאימג
מקצועות העתיד? לא מה שחשבנו. אינגאימג


הרשימה איננה רשימה קלאסית כפי שכבר הבנתם, שכן מעבר לשכר, נלקח בחשבון גם סף הכניסה לתחום, שהוגדר בידי החוקרים כסביר ונמצא בהישג יד. בגלל זה לא תראו ברשימה כזו מקצוע כמו מהנדס, מתכנת או רופא, כי אלו מקצועות שקשה מאוד להיכנס אליהם, וכן הם דורשים השקעה כספית גדולה והרבה מאוד זמן. זאת לעומת מקצוע עוזר רופא למשל - הדורש השקעה שניתן לעמוד בה בצורה קלה יותר.
עשר המקצועות הגרועים ביותר:
1. מפעיל מכונת טקסטיל
2. מעבד תמונות
3. פינישר בתחום הריהוט
4. קריין רדיו או טלוויזיה
5. עיצוב זרי פרחים
6. קופאי בקזינו
7. מחוקק
8. מפעיל מכונות לייצור מתכת או פלסטיק
9. מוכר מדלת לדלת
10. עובד דפוס
בין הקריטריונים הבולטים שהפכו את המקצועות הללו לגרועים ביותר, הייתה העובדה שיש צורך להעסיק עשרות אלפי עובדים. כמו כן, מדובר לרוב בעבודת כפיים ומלאכה, שבהמשך יוחלפו בידי מכונות. שלא לדבר על השכר הנמוך שמקבלים בהם. במילים אחרות, ההשקעה גדולה בהרבה מהרווח.