לרוב, כאשר זוגות נפרדים, גם אם הם חתומים יחד על חוזה שכירות של דירה, הסיכוי שימשיכו לגור יחד הוא אפסי. אך יש זוגות, לפחות בבריטניה, שמחליטים להמשיך לגור יחד כדי לחסוך עלויות. כאשר ריה באסי, 22, גילתה שבן זוגה זה שלוש שנים, רמי בארון, 27, בגד בה, היא החליטה מיד לסיים את היחסים ביניהם. סיפור כמעט שגרתי אלמלא העובדה שהשניים המשיכו לגור יחד למרות הפרידה. לדבריהם, לאף אחד מהם אין שום אפשרות כלכלית לעבור דירה, לכן החליטו לגור יחד חצי שנה נוספת עד שיגמר החוזה.



"העולם שלי התמוטט כשגיליתי שרמי בגד בי. היינו יחד שלוש שנים וגרנו יחד שישה חודשים. הכל היה מושלם בינינו", סיפרה ריה, עוזרת יחסי ציבור. השניים, שגרים יחד במארקט הרבורו, בריטניה, הכירו דרך טינדר, והחיבור ביניהם היה מידי, כך סיפרו  ל-SUN. אבל לאחר שלוש שנים יחד, הכל השתנה בגלל הודעה אחת שקיבלה ריה מאישה שלא הכירה. האישה סיפרה לה שרמי שכב איתה, ושהיא אפילו הגיעה לדירה שלהם בזמן שריה לא הייתה. מדבריה של האישה הזרה, התברר שרמי שיקר לשתיהן ואמר לה ש"נפרדנו לפני שנים ושאני בסך הכל האקסית שלו", דבר שבמהרה הפך לאמת בגלל הבגידה.





"זה הרס אותי. התביישתי לספר למשפחה ולחברים שלי מה קרה", אמרה ריה. לאחר הגילוי היא נפרדה מרמי במקום, אך השניים המשיכו לגור יחד בגלל החוזה. "עברתי מקיימברידג' כדי להיות איתו, כך שלא יכולתי לחזור הביתה. היו לי עבודה ואחריות". לטענתה, לאף אחד מהם גם לא הייתה יכולת כלכלית לעבור דירה, בזמן שהם משלמים על הדירה הנוכחית. למרבה המזל, בדירה ישנם שני חדרים כך שהשניים עברו לישון בנפרד. כמו שותפים.


למרבה האבסורד, ריה ורמי נפרדו בדיוק ביום שחידשו את החוזה. "הייתי הרוס מזה, אבל זו הייתה אשמתי", אמר רמי, משווק דיגיטלי. "עשיתי טעות כשהייתי שיכור ובגדתי בה - אבל לבחורה השנייה לא הייתה משמעות". בגלל שהוא זה שבגד, הוא הסכים לקבל את תנאי המגורים הנוקשים החדשים שהציבה ריה, ביניהם שהיא תישן בחדר הגדול עם המיטה הנוחה, והוא ישן בחדר הקטן עם המיטה המתנפחת. 


 
כדי למנוע מריבות מיותרות עד שהחוזה יגמר, השניים הסדירו חוקים נוקשים גם לגבי הדייטים שלהם. "אף אחד מאיתנו לא רשאי להביא דייט הביתה או לדבר על דייטים", הסביר רמי. ההסדר הזה הצליח בחלק ניכר מהזמן, אבל יום אחד כשרמי חזר הביתה, ריה הסתכלה בטלפון שלו וראתה הודעה. היא מייד הסיקה שזה מדייט שלו, ושפכה על רמי מי פה.

בפועל, סיפר רמי, זה היה מחבר ולא מדייט, אך "בזמנו התעצבנתי. כי היא כבר לא החברה שלי אז טכנית זה לא עניינה". הוא הוסיף שהוא "מנסה להיות מתורבת, אבל עדיין יש לנו ריבים ענקיים, למרות שנפרדנו לפני חודשיים. קשה לחיות ביחד בזמן שאנחנו לא ביחד". כאשר החוזה יגמר, כך השניים החליטו, רמי יישאר ויחפש שותף, וריה תעזוב. עד אז רמי סיפר כי הוא "מרגיש כמו אורח בבית שלי".