אחרי שרק החודש הסרט "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז זכה בפרס היוקרתי "אריה הכסף" בפסטיבל ונציה, סרט ישראלי נוסף עושה כבוד לקולנוע הישראלי. פסטיבל הסרטים הבינלאומי של טוקיו השלושים ייפתח ב-25 באוקטובר 2017 ויימשך עד ה-3 בנובמבר 2017, כשהסרט יוקרן במסגרת היוקרתית "פוקוס עולמי".



"הבן דוד" יגיע לפסטיבל טוקיו לאחר הבכורה העולמית בפסטיבל ונציה 2017, שם זכה לביקורות משבחות, והבכורה הישראלית שלו תתקיים במסגרת תחרות הקולנוע הישראלי העלילתי בפסטיבל חיפה.



את "הבן דוד" ביים צחי גראד (יוצר הסרטים "ג'ירפות" משנת 2001 ו"תנועה מגונה" מ-2007), שגם משחק בתפקיד הראשי לצד עלא דקה, אסנת פישמן, ירון מוטולה, יואב הייט, שמעון מימרן, אורי הוכמן ויוני להב.





הסרט מביא את סיפורו של נפתלי (48, נשוי+2, שחקן ויוצר בגילומו של צחי גראד) האוסף פועל ערבי בשם פאהד (עלא דקה) לשיפוץ הסטודיו שלו, צמוד לביתו ביישוב כפרי במרכז הארץ. באותו בוקר מותקפת נערה ביישוב, וחשדם של אנשי הכפר נופל על פאהד. נפתלי יוצא להגנת הפועל ולהגנת השיפוץ עליו הוא חולם מזה זמן רב, אלא שהמציאות גדולה על נפתלי והוא מתקשה להתמודד עם לחצי הסביבה. במהלך יממה אחת הולכים חייו ונפרמים: השיפוץ לא מתקדם, פאהד בסכנה אמיתית, פגישה חשובה משתבשת, הוא רב עם אשתו ועוד.



ה"הבן דוד" הופק ע"י מ.ה 1 ובלייברג אנטרטיינמנט ובתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, משרד התרבות, התאחדות בעלי בתי הקולנוע בישראלו מפעל הפיס.



מתוך הביקורת ב-Screen Daily: "זהו סרט חודר ובעל פרספקטיבה. הקומדיה בודקת את השוני שבין כוונה לפעולה, ומשלבת בין מתח להומור. צחי גראד מציג תפקיד עסיסי ומלא בשר".