צעירה מבריטניה חשפה לאחרונה את ההחלטה הקשה בחייה, במהלכה נאלצה לבחור בין קריירה בתחום עריכת הדין לבין עבודה בתעשיית הפורנו. השניים, סיפרו לה המרצים שלה, לא יכולים להתקיים במקביל, והיא לבסוף קיבלה החלטה. הוריה של אלה היוז, 22, חלמו על כך שביתם תהיה עורכת דין. אבל רובנו יודעים שמה שההורים שלנו מצפים מאיתנו לא בהכרח תואם את התכניות שלנו. כך בדיוק קרה להיוז, שהלכה ללמוד משפטים כדי לרצות את הוריה, אך נתקלה בהמון בעיות.



כמו כל סטודנט טיפוסי, היוז ראתה כי המכשול הגדול ביותר הוא כמובן מחסור במזומנים. בראיון שהעניקה ל-BBC, סיפרה הצעירה על המאבק שלה לעצמאות והרצון לכלכל את עצמה, להגשים את עצמה, תוך התמודדות עם הפחד לאכזב את הוריה. "למדתי כל כך קשה - הייתי בהרצאות מתשע בבוקר עד שבע בערב כל יום, ולא מצאתי דרך או זמן להרוויח כסף", סיפרה. "לא הייתי זקוקה לחלוטין לכסף, הייתה לי הלוואת סטודנטים. אבל אני שונאת להיות תלויה באחרים ותמיד רציתי להרוויח כסף משלי".



כך, כמו רוב הסטודנטים, היוז מצאה עבודה, אך לא עבודה סטודנטיאלית טיפוסית: "היו לי הסתייגויות, כי ידעתי שיהיה קשה לפתח קריירה כעורכת דין אם אני נכנסת לתעשיית הפורנו, אבל תמיד הייתי די פתוחה מבחינה מינית", אמרה. "נהגתי ללכת למסיבות S&M ואני אוהבת סקס, אז בסופו של דבר החלטי לנסות את זה".

אלה היוז. צילום מסך: ביביסי
אלה היוז. צילום מסך: ביביסי



כבר מן ההתחלה היוז הרגישה שעשתה את הבחירה הנכונה, וחשה סיפוק על כך שהסרט הראשון בו השתתפה זכה למיליוני צפיות. גם הצילומים עצמם היו מהנים עבורה. "לא הפריע לי שהרבה אנשים צפו בי עושה סקס, אני רגילה לזה ממסיבות המין בהן השתתפתי. הסקס ערך רק 20 דקות וזה היה כל כך קל" הסבירה הצעירה. "ככל שעשיתי את זה יותר, כך התאהבתי בזה יותר. התחלתי להשתתף בסביבות ה-15 סצנות בחודש".



אך לא במפתיע, הניסיון לאזן בין העבודה בפורנו ללימודי המשפטים התברר כקשה ומסובך. "בסופו של דבר זה נודע למרצים שלי באוניברסיטה. הם אמרו לי שפורנו ומשפטים לא הולכים ביחד, שתואר במפשטים מיועד לאנשים מכובדים ויתכן שלא יראו בי ככזו עם הפרופיל שלי ברשת ככוכבת פורנו. הייתי צריכה לבחור. בחרתי בפורנו".



מרגישה שעשתה את הבחירה הנכונה. אלה היוז. צילום מסך: ביביסי
מרגישה שעשתה את הבחירה הנכונה. אלה היוז. צילום מסך: ביביסי

 
ההחלטה אומנם לא הייתה פשוטה, אך מבדיקת היכולת להתכלכל משני התחומים, היה ברור איפה נמצא הכסף האמיתי. היוז בדקה את הסכומים שניתן להרוויח בתחום, על פי ותק וביקוש, וגילתה שניתן להרוויח לסצנה סכום אדיר שנע בין 500 ל-1,000 דולרים, ועד 2,000 בארה"ב. "הבנתי שעד שאסיים את בחינות הגמר שלי, הייתי כבר יכולה לקנות לעצמי בית ומכונית מהעבודה בפורנו", הסבירה על הבחירה שלה.

הטרדות על בסיס יום יומי. אלה היוז. צילום מסך: ביביסי
הטרדות על בסיס יום יומי. אלה היוז. צילום מסך: ביביסי

 
אומנם היוז נהנת מעבודתה כשחקנית פורנו עולה, אך לא הכל התנהל על מי מנוחות. החסרונות לדבריה הם בין היתר הבדיקות השגרתיות למחלות מין וגם הרבה מטרידים. "יש הרבה הטרדות ומכנים אותי בכינויי גנאי על בסיס יום יומי. כשרק התחלתי, קבוצת נערים סיפרו לי על הדרך בה הם רוצים להרוג אותי. הם שלחו לי תמונות של סכין ושקית זבל. זה היה מפחיד והייתי צריכה לערב בזה את המשטרה, אבל כעת יש לי עור עבה יותר". 
בעיה נוספת היא שיש לה סטוקר נגדו היא מנהלת מאבק משפטי בימים אלו, שהחל לפני שלוש שנים. לדבריה מה שמפריע לה יותר מכל הוא שהסטוקר עירב גם את המשפחה שלה והפך גם אותה למטרה להטרדה. לדבריה, משפחתה יודעת על הקריירה שלה בגלל שהסטוקר יצר קשר עם סבתא שלה. אך כולם תומכים בה ובבחירה שעשתה. למרות כל הבעיות, היוז סיפרה שהיא לא מצטערת על הבחירה שלה. "אני חושבת שהחיים שלי היו ממש משעממים אם הייתי בוחרת להיות עורכת דין. במקום זאת אני מטיילת בעולם ופגשתי כל כך הרבה אנשים מיוחדים שלא הייתי פוגשת מחוץ לתעשייה".