אלאור אזריה קיבל את ההודעה על החלטת הרמטכ״ל, גדי איזנקוט, לקצר את עונשו בארבעה חודשים בעת שבני משפחתו ביקרו אצלו בכלא, שם הוא מרצה עונש מאסר של שנה וחצי על הירי שביצע במחבל מנוטרל בחברון. ״אני מודה לרמטכ״ל על קיצור העונש. לדבריו, הוא החליט על כך במידת החסד והרחמים, מידה שהקדוש ברוך הוא נתן בכל אחד ואחת מאיתנו. עם זאת, מצר אני על כך שהפרקליטות הצבאית המליצה לרמטכ״ל שלא לקצר את עונשי ולו ביום אחד".



"באויבינו, יש לזכור, אין שום חסד ושום רחמים", הוסיף, "הם תאבי רצח ומלאי שנאה. אני שב ואומר כי פעלתי מתוך תחושת סכנה בזירת הפיגוע בחברון, מול מחבל שפל שבא לרצוח - והבא להורגך השכם להורגו. בהר אדר אתמול, בהר הבית לפני כמה חודשים - ובמקומות רבים נוספים בארצנו, חווינו עוד ועוד אירועים הממחישים עד כמה הציווי הזה מדויק, כשמרצחים שפלים גדעו חיי ישראלים, רק בגלל אידיאולוגיה של שנאה".



"אנו מלאי חמלה, מקדשים את החיים ורודפי שלום - ואויבינו תאבי דם יהודי, זאת המציאות ואחרי הכול אמשיך לרצות את עונשי בראש מורם ואתפלל לבורא עולם, מתיר האסורים, שאשוב הביתה במהרה לחיק משפחתי האהובה. אני שב ומודה לעם ישראל על התמיכה לאורך כל הדרך״, סיים אזריה.



גדי איזנקוט. צילום: פלאש 90



כזכור, מוקדם יותר היום, איזנקוט הודיע כי החליט לקצר את עונשו של אלאור אזריה, לאחר שהתייעץ עם גורמים שונים בצה"ל, ובמיוחד עם הפרקליט הצבאי הראשי וגורמים משפטיים. הרמטכ"ל לא שינה את דעתו מהיום הראשון לפרשה. לאחר שבית המשפט אמר את דברו וקבע במפורש כי אזריה עבר עבירות קשות, פעל בניגוד לחוקי הצבא, ערכיו והנורמות שלו, כמו גם הוראות הפתיחה באש, איזנקוט הודיע כי עונשו יקוצר בארבעה חודשים. אזריה צפוי להשתחרר בחודש מאי 2018, במידה ויקבל גם ניכוי שליש על התנהגות טובה.



בהודעה של הרמטכ"ל בתשובתו לאזריה נכתב: "בפתח הדברים יודגש, באופן ברור וחד משמעי, כי בראיית הרמטכ"ל התנהגותך היתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל. הרמטכ"ל רואה בחומרה את הכשלים שנפלו במעשיך והסטייה שהיתה בהם מערכי צה"ל כפי שבאו לידי ביטוי גם בפסקי הדין, ורואה חשיבות רבה במסר הנחרץ שיצא מהם ומהטיפול הפיקודי באירוע. כמו כן עמדה לנגד עיניו של הרמטכ"ל העבודה שלא קיבלת אחריות על המעשה ועל כך שלא הבעת חרטה עליו".



בסביבתו של אלאור אזריה קיבלו באכזבה את החלטת הרמטכ"ל להפחית ארבעה חודשים מעונשו. "זה נראה בעיני יותר מאשר תמוה וההחלטה האומללה נראית לי יותר כמס שפתיים", טען רן כרמי בוזגלו, ממובילי המאבק למען שחרורו של אזריה, "קיצור ארבעה חודשים אינו מספק. אני רואה בזה החלטה אומללה שמנסה לחפות על המחדל הפיקודי. אמשיך במאבק עד ליציאת הצדק לאור ושובו של אלאור הביתה".