לקראת אירוע 50 שנה ליהודה ושומרון שייערך הערב נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע למה שהיה אמור להיות הרמת כוסית חגיגית לתחילת השנה. אבל נתניהו הגיע לפגישה כשהוא אינו נושא בשורות עבור ההתיישבות ביהודה ושומרון. נתניהו פנה אל היושבים בחדר ואמר להם "האמריקאים רוצים להניח תכנית מדינית על השולחן". למרות הרושם שנוצר לאחר פגישת נתניהו וטראמפ בניו יורק כאילו הנושא הפלסטיני היה שולי.



ובאשר להשערה כי האמריקנים אינם מתעניינים בפתרון הסכסוך כפי שהיה בתקופת אובמה אמר נתניהו: "הייתי בשוק ונדהמתי מרמת הידע הפרטנית שיש לאמריקאים בכל תב"ע, בכל גבעה, בכל יישוב בשטח. ברמה כזאת גבוהה שאפילו לפקידים ישראליים אין." על אף כל אלה, אמר ראש הממשלה כי הוא עומד על הנקודות החשובות ועל ההתחייבויות שנתן לראשי יש"ע.



נתניהו הבהיר כי האמריקנים ביקשו מישראל "לא למתוח את החבל" בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות ואף עשה שימוש במושג היהודי "אל תהיה PIG אם אתה לא רוצה להיות חזיר" כלומר, אל תהיה חזיר לא בעברית ולא באנגלית.



אחד מראשי המועצות אמר ל"מעריב אונליין" כי התחושה היתה שנתניהו נכנע ללחץ האמריקני ורק מנסה לייפות את המציאות עם הבטחות והוסיף: "נתניהו אמר שהציג לאמריקנים תכניות בנייה רבות אבל הם לא אישרו אותן". ראש מועצה אחר שנכח בישיבה אמר כי "זה אבסורד שראש הממשלה מציג לאמריקנים תכניות בנייה והם מחליטים מה כן ומה לא". נתניהו אמר ליושבים בחדר כי בפגישתו עם טראמפ בניו יורק 25% מהשיחה נגעה לנושא הפלסטיני כשבשאר הזמן אמר נתניהו "הסטתי את השיחה לעניין האיראני".


ביקש תמונה עם נתניהו - וסולק

על הפגישה העיב גם מקרה לא נעים כשבסופה ביקש ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי מיו"ר מועצת הבקעה שיצלם אותו עם ראש הממשלה בטלפון הפרטי שלו. על פי הנחיות הבטיחות, אין להכניס מכשירי טלפון לתוך חדש ישיבת הממשלה ללא אישור מראש. יועץ התקשורת של ראש הממשלה בועז סטמבלר פנה אל לחיאני ושאל מדוע הוא מצלם את ראש הממשלה. לחיאני פנה אליו ואמר כי "ראש הממשלה ילד גדול. אם הוא לא היה רוצה להצטלם הוא היה אומר. אל תדבר בשמו".



בין השניים התפתחה מריבה שבסופה הורה סטמבלר למאבטחים להוציא את אלחיאני מחוץ ללשכת ראש הממשלה.