בדיוק שנה חלפה ממחאת עובדי ההוראה שהחלה לאחר שמורים רבים קיבלו את משכורתם לחודש ספטמבר 2016 וגילו בה טעויות בחישוב, שהגיעו להורדת אלפי שקלים ונראה שגם השנה במשרד החינוך לא הפיקו את הלקחים, לקראת הפגנת עובדי ההוראה שתתקיים ביום שלישי ב-18:30 ליד בניין קריית הממשלה בתל אביב.

כבר במהלך יום שישי, לפני כניסת יום כיפור, עובדי ההוראה ציפו שתלוש השכר יהיה זמין באתר טרם קבלת השכר, אך רבים גילו הודעות שגיאה כשניסו לבדוק את התלוש. בנוסף, בקרב מי שכן הצליח לראות את התלוש - רבים דיווחו כי נעשו להם טעויות חישוב.

עובדי ההוראה קיוו שהיום (ראשון), ה-1 באוקטובר הדברים יסתדרו, אך לא כך היה ועדיין רבים לא יכלו לצפות בתלוש השכר והתלוננו כי לא הופקדה בחשבונם המשכורת. במשרד החינוך מיד הבהירו כי השכר הועבר למסלקה הבנקאית ביום חמישי ה-28 לספטמבר וציינו שבגלל יום כיפור חל עיכוב בהעברת השכר והוא ייכנס לחשבונות הבוקר (שני) עם ערך של אתמול.

המורים, שחוששים שמחדלי השכר משנה שעברה יחזרו על עצמם שוב, החלו להציף את הבעיות ברשתות החברתיות ומורה אחד כתב: "אין הפתעות, מה שהיה הוא שיהיה". מורה אחרת כתבה: "לאנשי קבע נכנס השכר כבר לפני יום כיפור, רק אנחנו תמיד נדפקים" ואחרת התלוננה כי "לא העלו לי את אחוז המשרה".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, התייחסה לכך ואיימה כי במידה ולא ישולם השכר עד הבוקר - תושבת מערכת החינוך. בן דויד שלחה מכתב למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ובו כתבה כי "אנו רואים זאת בחומרה רבה במיוחד לאור התראותינו החוזרות ונשנות לדרישה ששכרם ישולם במלואו ובמועדו. אנו דורשים לשלם את מלוא שכרם של עובדי ההוראה עד מחר, שאם לא כן נפעל בכל האמצעים הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשותנו לרבות, עיצומים והשבתת כלל מערכת החינוך".

מנגד, מ"יציגים" - עמותה לארגון עובדים, שקמה לאחר מחאת עובדי ההוראה בשנה שעברה והייתה הראשונה להצביע על המחדל, נמסר כי "הסתדרות המורים ממשיכה להיות מנותקת מהשטח ולהגיב באיחור. כבר עכשיו ברור כי בשני לא ישולם שכר מלא לעובדי ההוראה בישראל וזאת מתוך תלושי השכר הבודדים שנמצאים ברשת אשר בהם ניתן לזהות טעויות רבות בחישוב גובה השכר. ישנם עובדי הוראה רבים שלא יקבלו שכר מלא ובזמן (כך עפ"י התלוש). המצב בו קיימים ארגונים עם מורים ומורים בלי ארגונים חייב להיפסק. טוב יעשו באיגודים הוותיקים (ארגון המורים והסתדרות המורים) אם במקום לאיים יתחילו לפעול לשמירה וקידום מעמד עובדי ההוראה בישראל".

ממשרד החינוך נמסר כי ביום חמישי ה-28.9.2017 הוא העביר את שכר המורים אל חשבונות הבנק. המשכורות תעודכנה עד ליום ב' בבנקים, על פי ערך משכורת הראשון לחודש. במשרד מציינים, כי נראה שהעיכוב נבע מיום כיפור. המשרד הוציא למורים עדכון מסודר בעניין זה. תלושי השכר הועלו אל אתר המשרד ביום שישי כדי לאפשר למורים לראות את שכרם.