שני צעירים מהמגזר הדתי אזרו אומץ והתלוננו נגד ישראל וולצ'ר, תושב ירושלים בן 44, שמציע "טיפולי המרה" ו"טיפול בבעיות זהות מינית ובפסיכותרפיה דינאמית" ואשר לטענתם ביצע בהם מעשים מגונים, והתלוננו נגדו במשטרה. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) את כתב האישום נגדו, ויתכן שבקרוב שני המתלוננים יצטרכו להעיד נגדו בבית המשפט. ארגון "תהל" לסיוע לנפגעים דתיים וחרדים, ליווה אותם ככל הדרך לתלונה במשטרה. "דווקא לאנשים במגזר הדתי והחרדי קשה במיוחד להתלונן", מציינת דבי גרוס, מנהלת מרכז תהל, "חשיפה בעולם הזה עלולה להרוס חיים ולפגוע בהמשך חייהם". אם כן, מדוע בכל זאת בחרו להתלונן? "הם הבינו שהאדם הזה כל כך מסוכן ושצריך לעצור אותו, לפני שיפגעו נערים נוספים".



לדברי גרוס, הסיפור החל לפני כשלוש שנים, כאשר אנשי תהל החלו לקבל תלונות מצעירים שטופלו על ידי וולצ'ר. "הם סיפרו לאנשי המרכז כיצד ישראל הצליח לקנות שליטה בנפשם ואז לנצל אותם מינית וכלכלית", הסבירה, "הם הגיעו למרכז כשהם במצב נפשי קשה מאוד. מדובר במקרה מזעזע בו אנשים שהגיעו לבקש עזרה במצב רגיש ופגיע נוצלו על ידי מי שהיה אמור להגיש להם את העזרה".



לדברי גרוס, המרכז מטפל בדרך כלל בנשים ובילדים בלבד, אבל בשל המקרה הקיצוני, הוחלט לקחת את הטיפול בשני הצעירים. "בחברה בכלל ובמגזר הדתי בפרט, קיימת מודעות בעיקר לתקיפות מיניות של נשים ופחות של גברים שנתפסים, באופן מוטעה, כחזקים יותר ופגיעים פחות. מדובר היה בתיק קשה מאוד", ציינה, "להגשת התלונה במשטרה קדם טיפול ארוך, אשר במהלכו הם אזרו אומץ והגישו את התלונה, שהובילה לחקירה משטרתית שנפתחה בנושא לפני כשנתיים".



וולצ'ר מואשם בריבוי עבירות מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה ובמעשה מגונה בקטין שמלאו לו 14 תוך ניצול יחסי תלות. על פי כתב האישום, בשנת 2007 פנה המתלונן הראשון, שהיה אז בן 17, לנאשם, בעקבות בעיות בחייו האישיים. בחמש השנים הבאות נפגשו השניים עשרות פעמים לצורך טיפול, עבורו שילם הנער לוולצ'ר 300 שקל למפגש. במהלך המפגשים יצר הנאשם תלות של המתלונן בו. בין היתר, הורה למתלונן לבצע מטלות שונות - כגון לכתוב 40 דברים המעידים על כך שהוא גבר. כאשר המתלונן לא ביצע את המשימות לשביעות רצונו של וולצ'ר הוא לצעוק עליו, להשפילו ולאיים עליו בהפסקת הטיפול. עוד מגולל כתב האישום כיצד המטפל העביד את המטופל בגינתו וכנהג שלו.



באחד המפגשים, סיפר המתלונן לוולצ'ר על כך שחלם באופן מיני על גבר. הנאשם אמר למתלונן כי הדרך היחידה ל"היפטר" מהומוסקסואליות היא לבצע עמו מעשים. בעקבות זאת ביצע בו וולצ'ר לכאורה שורה ארוכה של מעשים מגונים, בטענה "שהדבר נועד לקידום הטיפול" וכי "אם לא יעשה דברים אלו הוא אבוד ומעשים אלו נועדו לכך שיכיר בהומוסקסואליות שבו".



על פי אישום שני, באותן שנים היה מתלונן נוסף, שהיה אז בן 19, אצל וולצ'ר בטיפול. במהלך הפגישות הציג וולצ'ר מצג שווא בפני המתלונן, לפיו אם ייגע באיבר מינו, הדבר יסייע למתלונן ל"החלים" מנטייתו ההומוסקסואליות. המתלונן נהג להצטרף למטפלו לסדנאות בבית מלון, בהם המשיך ה"טיפול". באחד מהאירועים, אמר וולצ'ר לנער: "עוד מעט אתה נגמל מגברים".