ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, צפוי לקבל חנינה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין ולהשתחרר מהכלא בחודשים הקרובים, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 2. בר, שבשבוע הבא יציין את יום הולדתו ה-82, הגיש לפני כשלושה חודשים בקשה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין לחון אותו. הוא ביקש להתחשב במצבו הבריאותי, מצב בריאותם של בני משפחה קרובים אליו וכן גילו המתקדם ותרומתו הרבה בעבר למדינה, כלוחם ומפקד וכן כראש עיריית רמת גן במשך 24 שנים. לבקשה צורפו המלצות של אישים שונים.



לנוכח הנסיבות וגילו המתקדם, הנשיא צפוי להודיע, בהסכמת משרד המשפטים, על שחרורו בזמן הקרוב. על פי הדיווח, מחלקת החנינות במשרד המשפטיים המליצה על קיצור עונשו והודעת הנשיא צפוייה בקרוב. עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיה מועד השחרור של בר, אך ההערכות הן שזה יהיה בחודשים הקרובים.



כזכור, בר, שהורשע בעבירות שוחד מיזמי נדל"ן, נידון בבית המשפט המחוזי לחמש וחצי שנות מאסר. בית המשפט העליון, הותיר את הרשעותיו בעינן, אך הפחית את עונשו לשלוש שנות מאסר. הוא החל לרצות את עונשו בכלא מעשיהו ב-1 בפברואר 2017 ועם כניסתו לכלא, כאשר הוא מדדה בעזרת מקל הליכה, נפרדו ממנו בכירים בעירייה, חברים ששירתו איתו בחטיבת הצנחנים, בהם אלוף במיל' עמוס ירון ופקודים שלו במשמר הגבול.



הוא נכלא בתא אחד עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ונודע שהוא מממשיך לקיים קשר טלפוני מהכלא גם עם בכירים בעירייה. מכיוון שהוא עדיין לא ריצה רבע מתקופת מאסרו, עד כה לא יצא בר לחופשה מהכלא. "מאוד מרגש לשמוע שבר עומד להשתחרר", ציין עוזרו במשך שנים ארוכות, רפי פיליפסון, "כואב לי וקשה לי עם זה שבר, בגיל 82, עדיין בכלא. אני אוהב אותו אותו ומצפה שהוא כבר ישתחרר". הוא הוסיף: "כל יום שהוא עדיין בכלא - מיותר ואני מקווה שההחלטות יהיו מהירות".