צבא ארצות הברית אישר להתקין את מערכת ההגנה נגד טילים של ישראל על מספר טנקים מסוג אברמס (M1A2), והוא צפוי להפוך לצבא הראשון, מלבד צה"ל, שמשתמש במערכת. המערכת "מעיל רוח", המשווקת בעולם תחת השם TROPHY, מתוכנתת לאתר ולנטרל קליעים וטילים, והיא כוללת ארבע אנטנות מכ"ם ומכ"מים לבקרה על איומים נכנסים, כגון טילים מונחים נגד טנקים ורימונים. לאחר שקליע מזוהה, המערכת יורה מייצרת פיצוץ סמוך לקליע כדי לנטרל אותו.



המערכת פותחה על ידי רפאל וקבוצת אלתא מערכות של התעשייה האווירית והיא המערכת היחידה מסוג זה בעולם. יש לציין כי המערכת המדוברת עשתה את טבילה האש שלה בשדה הקרב בראשון במרץ 2011, כאשר ניטרלה רקטת RPG שנורתה לעבר טנק מרכבה סימן 4, סמוך לגבול עם רצועת עזה. מאז היא הוכיחה את יעילותה במספר פעולות, במהלך מבצעים צבאיים, ואפשרה לטנקים של צה"ל לפעול ברצועת עזה מבלי להיפגע.


מערכת מעיל רוח של רפאל. צילום: רפאל
מערכת מעיל רוח של רפאל. צילום: רפאל


בשל העובדה שכוחותיה פועלים באזורים כמו סוריה ועיראק, ארה"ב הבינה לאחרונה כי כוחות הקרקע וכלי הרכב המשוריינים חשופים לפגיעות ללא מערכת הגנה פעילה, עקב התפשטות נשק נגד טנקים בידי צבא סוריה וקבוצות המורדים.

מחוץ למזרח התיכון דווח כי המורדים הפרו-רוסים באוקראינה משתמשים אף הם בטילי קורנט מתוצרת רוסיה, אשר יכולים לפגוע במטרות במרחק של יותר מחמישה קילומטרים באמצעות קרן לייזר, שבאמצעותה ניתן לכוון את הטיל, שיכול לחדור שריון בעובי של 1000 עד 1200 מילימטר.

ברפאל סירבו להגיב לדיווח.