חברת התעופה הלואו קוסט הבריטית מונראך איירליינס הפסיקה את פעילותה וגם ישראלים רבים שרכשו כרטיסים בטיסות של החברה נותרו בחוסר ודאות. "קמנו לבוקר שחור, לא ידענו והופתענו", סיפר גורם בנציגות החברה בארץ. לדבריו, רשויות התעופה הבריטיות הקפיאו את רישיון המסחר של החברה ולאור זאת הופסקה לאלתר מכירת כרטיסים והוצאת הטיסות. 
 
החברה הודיעה  לאחרונה על קשיים כספיים, ויתכן כי על רקע היעדר ביטחונות כספיים מספקים הוחלט על הפסקת פעילותה לאלתר. החברה הבריטית הוותיקה (49 שנים) היא בעלת צי של כ-40 מטוסים. בעקבות הפסקת פעילותה, למעלה מ-110 אלף נוסעים של החברה אינם יכולים לשוב ללונדון. ממשלת בריטניה בשיתוף גורמי תעופה פועלים למציאת טיסות חלופיות כדי להטיס את הנוסעים הרבים שנותרו חסרי אונים וללא דרך לשוב לבתיהם. 

תורים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
תורים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
 
בשעה 14:15 הייתה אמורה לצאת טיסה של מונרך מלונדון לנתב"ג אך היא בוטלה ונוסעים ישראלים רבים נותרו עדיין ללא פתרון ובחוסר ודאות. מנסים למצוא להם פתרון, וההערכות הן כי בסופו של דבר הם יעלו על טיסה חלופית, כך העריך גורם בנציגות החברה. בשעה 22:00 בערב אמורה הייתה לצאת טיסה של מונרך מנתב"ג אך היא בוטלה ומאות נוסעים ששילמו עבור כרטיסי הטיסה עדיין שרויים בחוסר ודאות. 
 
חברת מונרך מפעילה שש טיסות שבועיות לישראל, שלוש מנתב"ג ללונדון ושלוש נוספות ממנצ'סטר. בין החודשים נובמבר למרץ החברה מפעילה קו טיסות מלונדון לנמל התעופה עובדה. בשל מחיריה הזולים נוסעים רבים רכשו כרטיסים זמן רב מראש ועדיין לא ברור האם הם יקבלו את כספם בחזרה או שיהיו להם טיסות חלופיות.