הש"ג סולק מתפקידו: תחקיר משותף לצה"ל וקציני הביטחון של הישוב חלמיש והמועצה האזורית בנימין בגדה המערבית, מצא ליקויים קשים בתפקוד כוחות הביטחון בליל פיגוע הטרור בישוב בליל שבת ה-21.7. באירוע, מחבל מהכפר הסמוך רצח את בני משפחת סלומון ונוטרל בידי ע', חייל ביחידת עוקץ ששהה בחופשה ביישוב יחד עם אביו. השניים זכו לציונים לשבח.



סמ"ר ע'. צילום: דובר צה"ל
סמ"ר ע'. צילום: דובר צה"ל
 
דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס מסר כי צה"ל שוב ומדגיש כי האחריות הכוללת לאבטחת הישובים וביטחונם של האזרחים היא של צה"ל. אך לדבריו בתחקיר נתגלו שורה של תקלות וליקויים. כתוצאה מכך מפקד חטיבת בנימין העיר הערה פיקודית לקצין ההגנה המרחבית בחטיבה בדרגת רב סרן, על אי קיום נהלים. מפקד הפלוגה הגזרתית ננזף פיקודית על ידי מפקד חטיבת כפיר, משום שלא ביצע את ההוראות המחייבות בהגנת הישוב, מפקד הסיור, סמל שהיה אמון על גזרת הישוב נשפט ל-21 ימי ריתוק אצל מפקד חטיבת כפיר משום שלא עמד בנהלים המחייבים בעת משימת הסיור שהוטלה עליו. 

כמו כן ננזף רבש"צ הישוב שלא היה בעת הארוע במקום, משום שלא דיווח על כך לפלוגה. סגנו שהחליפו והש"ג, שהם אזרחים סיימו את תפקידם. הסייר שגם הוא אזרח, שפעל בישוב בעת האירוע קיבל הערה על תפקודו. 
מהתחקיר עולה כי גדר ביטחון חדישה יותר לא הותקנה סביב הישוב למרות שהתקציבים לכך אושרו שמונה חודשים קודם לכן. כמו כן התברר כי למרות שבתקופה שקדמה לפיגוע היה חשש מפיגועים על רקע אירועי הר הבית, הנהלים שעליהם סוכם לא הועברו לשטח או שהתעלמו מהם. וכך, בעת שהמחבל חדר לישוב היה נתק ושורה של ליקויים בתקשורת בין הש"ג לסייר כיתת הכוננות, לפלוגה שאבטחה את הישוב בקרבת מקום.
תא"ל מנליס ציין כי בעקבות תחקיר שהועבר למפקד פקוד מרכז אלוף רוני נומה ולרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט חודשו שוב הנהלים לכל הרבש"צים בישובים.