תא"ל במיל' אביגדור קהלני, שלחם בקרבות קשים ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, התראיין היום (שני) ל-103FM על היעדרות השרים אתמול מהטקס הממלכתי לזכר חללי המלחמה. "איך הרגשת כשהתברר אתמול שלא הייתה נוכחות שרים במקום שלא מעט מחבריך טמונים, מה עבר לך בראש?", נשאל.



"תראה, זה כמו סכין שנכנס לתוך הלב. אני לא מופתע, כל העניין הזה של הלוויות, אזכרות וטקסים פרוץ. אין שום חוקים ברורים ומוגדרים. לפני שלוש שנים פנתה אלי שרת התרבות דאז, לימור לבנת, וביקשה ממני לעשות סדר בעניין הזה. אז נתניהו אמר לה שקהלני יהיה ראש הוועדה, הקמנו כבר ועדה ופתאום הייתה מערכת בחירות וזה הונח בצד. אני הזכרתי את זה לנתניהו ולרגב, אני חושב שזה יקרה עוד הרבה פעמים כי אין דפוסי התנהלות ברורים. המכה הזאת של אתמול הייתה סטירת לחי לכל מדינת ישראל", אמר.





"צריך לשבת ולדון על כל המשמעויות, כולל עם 'יד לבנים' שמבינים את המשמעות כי יש יום זיכרון של מבצע סיני ויש את יום הזיכרון של יום כיפור. אין תקנות, כל העניין פרוץ ולא מסודר. צריך שהעניין הזה יוסדר".



כזכור, טקס הזיכרון השנתי לחללי מלחמת יום הכיפורים במלאת 44 שנים למלחמה נערך אתמול בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים ובו לא נכח אף נציג מהממשלה. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, סגן יו"ר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני), שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, אלוף פיקוד הדרום איל זמיר, ובני משפחות הנופלים. למרות חשיבות האירוע כאמור, איש משרי הממשלה - שקיימה באותה השעה את ישיבתה השבועית, לא נכח בו.