סקר ראשון מסוגו, שנערך על ידי הוועד למלחמה באיידס בקרב מדגם מייצג של בני נוער בחינוך הממלכתי בארץ, מצביע על ההתנהגות המינית של בני הנוער במגזר החילוני בישראל, וחושף כי המקור הראשון שאליו פונים בני נוער לקבלת מידע על התנהגות מינית הוא הרשת (38%), ואילו בתחתית רשימת המקורות יפנו בני הנוער ליועצת בית הספר (1%) ולמורים (2%). כמו כן, 21% מבני הנוער יפנו לחבריהם כדי לקבל מידע בתחום ו־18% להוריהם.



על פי הוועד למלחמה באיידס, הסכנה בממצא זה היא שעשויים להיווצר דימויים שגויים בקרב בני הנוער וכן סיכון מוגבר להידבק ב־HIV ובמחלות מין. נוסף לכך, הסקר מגלה כי 82% מבני הנוער צפו בתוכן פורנוגרפי כבר בגיל 14 וכי 34% מבני הנוער שמקיימים יחסי מין דיווחו שקיימו יחסי מין לפחות פעם אחת בשעה שבני זוגם היו מושפעים מאלכוהול או מסמים.



ההחלטה על כמות השיעורים - בידי בתי הספר



הסקר, שנערך על ידי מכון הסקרים רושניק מחקרי שווקים וייעוץ אסטרטגי בקרב 500 בני נוער דוברי עברית, נעשה במקביל לסדנאות הסברה למיניות בריאה בבתי ספר רבים בארץ, שמעביר הוועד למלחמה באיידס בניסיון לצמצם את כמות ההדבקות ב־HIV כבר מגיל צעיר. הסדנאות מיועדות להעניק לבני הנוער כלים המסייעים להם להתנהג בצורה אחראית ובטוחה לפני ובזמן קיום יחסי מין.



לדברי ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, "במדינת ישראל קיים פער בין שעות החינוך אשר אמורות להיות מוקדשות לנושא חינוך מיני לבין שיעורים ממשיים בנושא. בעוד בשאר העולם קיימים שיעורים פרקטיים, בני ובנות הנוער שלנו נותרים ללא מענה ראוי ולכן פונים למקורות מפוקפקים באינטרנט ואלה יוצרים בעיניהם תדמית לא נכונה על מין ומיניות".



יצוין ששיעורי חינוך מיני במערכת החינוך בישראל נכללים בפועל כסוגיה אחת מיני רבות שמועברות במסגרת תוכנית "כישורי חיים", בהן מניעה של אלימות, עישון, סמים, שתיית אלכוהול ונהיגה בשכרות, וההחלטה איזה משקל להעניק לכל סוגיה וכיצד נתונה באופן עצמאי לבית הספר.