צוות חדש, שבראשו יעמוד חוקר FBI לשעבר, ינסה לפתור את תעלומת אנה פרנק, ולגלות מי הסגיר את משפחתה לנאצים, כך נחשף הערב (שלישי) בחדשות 10. לצדו של וינס פנקו, סוכן FBI סמוי בקרטלי הסמים של קולומביה, יעמדו מומחים רבים, ביניהם בלשים, קרימינולוגים, אנשי מחשבים ואחרים, שחזר את האירועים שקדמו למעצר המשפחה. 



מהדיווח עולה כי תוכנות להצלבת מידע ינסו לנתח את ממצאים ולחבר את הקשרים שלא חוברו עד כה, כאשר בין היתר, צפויים לעמוד לרשות פנקו אמצעים חדשים שיעזרו לחשוף את הקשרים שלא נחשפו. לדבריו, אותרו כבר מסמכים שלא נחשפו לשעבר על סוכנים שנעצרו באמסטרדם בעוון בגידה, בין היתר, שישמשו את החוקרים במהלך עבודתם.



יומנה של אנה פרנק. צילום: רויטרס
יומנה של אנה פרנק. צילום: רויטרס



ואולם, ד"ר פנחס בן אפרת, חוקר שואת יהודי הולנד, טען כי "הייתה תאוריה אחת ששומר לילה שעבד בלילות ברחובות עשה זאת (הלשין) ותיאוריות אחרות, אך לא ניתן להוכיח אותן".  הוא הוסיף כי הוא "לא חושב שיש היום סיכויים למצוא פרטים חדשים".



יש לציין כי בעבר כבר התנהלו חקירות, כמו זו של המשטרה המקומית באמסטרדם, שממנה עולה כי יש אפשרות שתפיסתה הייתה מקרית, ולא הלשינו על המשפחה.



מה שידוע על המקרה הוא שנאצים נכנסו למבנה שבו שהתה המשפחה, הזיזו ארון ספרים והגיעו למסתור של יהודים, ביניהם משפחת פרנק. הצוות החדש צפוי להגיש את מסקנותיו בארבעה באוגוסט 2019, התאריך שבו נחשפה משפחת פרנק.