הוליווד המשיכה לסעור במהלך סוף השבוע בעקבות הפרסומים כי מפיק העל הארווי ויינסטיין היה מעורב לכאורה בשורה של פרשות של הטרדות מיניות לאורך כ־30 שנה, שאת מרביתן הוא סיים בהסדרים משפטיים סודיים. ויינסטיין השעה את עצמו מחברת ההפקות שלו ופרסם התנצלות, אולם בעיר הסרטים לא מיהרו להתייצב מאחורי המפיק הידוע.



תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" שפורסם ביום חמישי חשף כי נגד ויינסטיין (65), מייסד אולפני מירמקס שעומד בראש חברת ויינסטיין ואחראי לשורה ארוכה של שוברי קופות ושל סרטים זוכי אוסקר, הועלו טענות על הטרדות מיניות ומגעים פיזיים בלתי רצויים בשלושת העשורים האחרונים. בשמונה מהמקרים גובשו הסדרים חשאיים עם הנשים כדי למנוע משפטים פומביים.



אף שהודיע כי הוא יוצא לחופשה כפויה והתנצל על התנהגותו כלפי עמיתותיו בעבר, הכחיש ויינסטיין כי נגע בשחקנית אשלי ג'אד, שטענה כי הוא הטרידה מינית, אך הודה כי עליו "להרוויח את סליחתה". הוא הוסיף כי ינסה ליצור עמה קשר רק בעוד שנה, לאחר תקופת צינון. ויינסטיין סיפר גם כי היו לו שיחות קשות עם בני משפחתו וכי הם תומכים בו, כולל רעייתו מעצבת האופנה ג'ורג'ינה צ'פמן (41).





עורכת דינו של ויינסטיין, ליסה בלום, הודתה ביום שישי כי התנהגותו של המפיק הייתה "גסה" ובלתי ראויה והבהירה כי היא מסייעת רק לאדם שמביע חרטה עמוקה. אתמול בערב, הודיעה בלום ברשתות החברתיות כי היא מתפטרת מטיפול בתיק וכי "מר וינשטיין ומקורביו נעים לעבר הסכם". אמה של בלום, עורכת הדין של הכוכבים גלוריה אלרד, סיפרה כי היא לא הייתה מסכימה לייצג את ויינסטיין. "אני מייצגת רק את מי שטוענות כי הן היו קורבנות של הטרדה מינית".  הוא הוסיפה כי במקרה הצורך, היא מוכנה לעמוד מול בתה בבית המשפט אם היא תתבקש לייצג את אחת הנשים שהתלוננו נגד ויינסטיין.



מרבית כוכבי העל של הוליווד שמרו על שתיקה מאז שנודע על הטענות נגד ויינסטיין, אולם היו גם מי שהתייחסו לכך בפומבי ולא התייצבו מאחורי המפיק הידוע. השחקנית ברי לרסון צייצה: "כמו תמיד, אני ניצבת לצד השורדות האמיצות של תקיפה מינית והטרדה. זו לא אשמתכן. אני מאמינה בכן". הבמאי והשחקן ג'אד אפאטו כתב: "אנשים עשירים קונים שתיקה עם הסדרים. סעיף החשאיות מאפשר לתוקפים לפגוע באנשים. במשך עשורים, אנשים עם כסף שילמו למי שפגעו בהם. כמו שטראמפ עשה עם אוניברסיטת טראמפ וכמו קוסבי. אם אתם מקבלים את הכסף, הם ממשיכים לעשות את זה".