כמו כל חג סוכות, גם השנה מאות פיות, שדים, קוסמים ומפלצות השתלטו על האזור שסביב מתחם הסינמטק בתל אביב. למי שלא מכיר ושאל את עצמו אם הוא נכנס למציאות אלטרנטיבית, או אולי לעולם אחר, התשובה היא לא. היום (ראשון) התחיל פסטיבל אייקון, אירוע הדגל השנתי של חובבי המדע הבדיוני, הפנטזיה ומשחקי התפקידים. הפסטיבל, בו צפויים להשתתף השנה כ-10,000 חובבי הז'אנר מכל הגילאים מתקיים זו השנה ה-21 ברציפות.



התוכנית שמתקיימת השנה סביב נושא הגג "תרבויות", כוללת כ-400 אירועים, בהם הרצאות, הקרנות בכורה של סרטים, אירועי חוצות צבעוניים ואף בכורה למחזמר הישראלי המקורי החדש "עד סוף העולם", אבל מי שפוחד שהאירוע מיועד רק לחנונים "כבדים", ימצא גם פעילויות לכל המשפחה, לילדים ונוער, השקות ספרים ואירועים רבים אחרים שייפנו גם למכורים וגם לחובבים מתחילים. וכמובן, מתחם מיוחד עם הפעלות לילדים יפעל כל בוקר בלובי סינמטק תל אביב.



עולם של צבעים. הזירה בפסטיבל אייקון, צילום: רועי זינתי
עולם של צבעים. הזירה בפסטיבל אייקון, צילום: רועי זינתי



כמו בכל שנה, כל מי שמבקר בפסטיבל יישטף בצבעים של תחפושות מרהיבות, דוכנים שמוכרים מכל טוב מוצרי המדע הבדיוני, הפנטזיה ועוד, כאשר רבים מהדוכנים מציגים עבודות יד ייחודיות ומושקעות במיוחד. בנוסף לכך, במתחם הוקמה זירה מיוחדת בה חברי קהילת משחקי התפקידים יציגו את מיטב אומנויות הלחימה ואף ילמדו את המעוניינים בכך את רזי הלחימה, תוך שימוש ב"נשק" בטיחותי ומותאם. מי שירגיש צמא מכל הפעילות יוכל להתארח בפונדק שעוצב בסגנון ימי הביניים וליהנות ממשקה קר, ובלילה יוקרנו סרטי מדע בדיוני ופנטזיה חדשים בחינם.



אז למה אתם מחכים, אירזו את אוזני האלפים וחרבות האור, וצאו לבלות את סוכות בעולם אחר!



דוכני עבודת יד ייחודית לחנונים ולחובבים. צילום: פבל זילברמינץ
דוכני עבודת יד ייחודית לחנונים ולחובבים. צילום: פבל זילברמינץ



הפסטיבל יתקיים בימים ראשון-שלישי, 10-8 באוקטובר, ברחוב הארבעה בתל-אביב – בסינמטק תל אביב, מתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א', ומאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטזיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל.