בעבר היה נהוג לחשוב שמשפחה מגיעה בתבנית אחת מקובעת ונוקשה, וכוללת אך ורק זוג הורים משני המינים ובאותו הגיל. במשך השנים אותו קיבעון מחשבתי השתנה, וכיום אנשים נוטים לקבל יותר מבעבר אנשים שמעזים לחיות אחרת. כמובן, שהמצב עדיין לא מושלם, ואנשים שבוחרים לחיות את חייהם מחוץ לעדר חוטפים גם ביקורת לא אחת. כך קרה לאיליין היינס, 49, ובן זוגה ג'יימי, 25, שלמרות תכתיבי החברה החליטו לחיות יחד ואף להקים משפחה.



הקשר בין ג'יימי לאיליין לא היה שגרתי עוד מן ההתחלה. השניים נפגשו כשג'יימי היה רק בן 16 והיינס בדיוק עברה לגור ברחוב שלו עם בתה, בסקגנס, אנגליה. עד שמלאו לו 18, ג'יימי נהג להגיע לביתם אך רק לשתות תה, ולאחר שנתיים השניים יכלו סוף כל סוף להיות יחד. אך הקשר ביניהם יצר הרבה מתחים, ואיליין, אם לילדים ואף סבתא איבדה את הקשר עם בתה בת ה-26 כתוצאה מכך. גם לג'יימי לא היה קל, ואימו לא אהבה את הרעיון, בייחוד בגלל שהיינס הייתה גם חברה טובה שלה. גם אבא שלו הביע את חוסר שביעות רצונו מהקשר בין השניים וניסה להזהיר את ג'יימי מפני איליין. אבל כל זה לא הפריע לשניים, שמאז הם יחד כבר שבע שנים, והחליטו להוכיח לכולם שהם טועים ולמסד את הקשר.



איליין, ג'יימי וג'ס. צילום מסך
איליין, ג'יימי וג'ס. צילום מסך



לצערם, השניים אומנם לא יכלו להינשא באופן רשמי כי איליין עדיין נשואה לבעלה הקודם .אך הם מיסדו את הקשר בדרכים אחרות, בין היתר על ידי אימוץ תינוק באמצעות פונדקאית ושינוי שם המשפחה של איליין. היינס סיפרה שלפחות בשלב זה אינו יכולה להרשות לעצמה להתגרש מבחינה כלכלית. 

כאמור, בגלל שאיליין עברה עיקור, היא וג'יימי נאלצו למצוא דרך לחלופית להקים משפחה, ובחרו בפונדקאות. תחילה הם נתקלו בקשיים רבים, והפונדקאיות שמצאו התחרטו, מה שכמעט גרם להם  למשבר ביחסים ולפרידה. התפנית הגיע כאשר מצאו את ג'ס מטקאלף, 22, באמצעות הפייסבוק, ששמחה להירתם לעזרתם. "זה הרגיש כל כך נכון ללדת עם ג'יימי. האדם הקטן הזה משלים את המשפחה שלנו", סיפרה היינס ל"מירור אונליין". "לפני זה זה הרגיש כאילו משהו חסר. לחיים שלי כעת יש משהו חדש".


הזוג ובנם טאי. צילום מסך
הזוג ובנם טאי. צילום מסך




ג'ס, אם לילד בן שנתיים, סיפרה ששמחה על ההזדמנות להיות פונדקאית, ולגרום לאחרים להיות מאושרים כפי שהילד שלה גרם לה להיות. "לראות משפחה חדשה נוצרת זה מקסים. התקרבנו במהלך ההריון -זה כמו להיות במערכת יחסים של שלושה אנשים במשך תשעה חודשים", הסבירה ג'ס. באמצעות הכסף שקיבלה מהזוג, 5,000 ליש"ט, היא מתכננת לצאת לחופשה יחד עם בנה. היא ילדה להם את בנם, לו קראו טאי, לפני מספר שבועות בלבד. איליין סיפרה שהשם של בנם הוא עיוות שם הספר האוהב על ג'יימי,  the Tiger Who Came To Tea.


איליין, ג'יימי ובנם. צילום מסך
איליין, ג'יימי ובנם. צילום מסך



איליין, שבקרוב תחגוג 50, מספרת שלמרות הדרך שעברו אנשים עדיין מסתכלים עליהם בצורה עקומה, ואנשים עדיין טועים לפעמים וחושבים שהם אמא ובן. "אנשים ביקורתיים כלפי זה אבל מי הם שישפטו אותנו? אני אוהב את התינוק הזה באותה מידה לו הייתי יולדת אותו בעצמי", סיפרה. "העובדה שהתינוק הגיע באמצעות פייסבוק לא תשפיע על איזו אימא אני אהיה"