אזרח זר נפצע אתמול מירי סמוך לגבול ישראל סוריה ברמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ככל הנראה בירי תועה שבוצע בסמוך למרפאת שדה הפועלת במסגרת פרויקט ״שכנות טובה״ במובלעת ליד לגבול. הפצוע הינו עובד במרפאה כאיש סגל רפואי. פרטי המקרה בבדיקה.



כזכור, בתחילת חודש יולי, שתי פצצות מרגמה נחתו בשטח רמת הגולן כתוצאה מזליגת אש במהלך מלחמת האזרחים שמתחוללת בסוריה, בשני אירועים נפרדים. בשני המקרים לא היו נזק או נפגעים שנגרמו כתוצאה מנפילת הפצצות. צה"ל תקף בתגובה תותח סורי בצפון הרמה הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו".
במהלך השבוע שקדם למקרה אירעו אירועי זליגת אש רבים, שלאחריהם הגיב צה"ל בתקיפות בשטח סוריה. פצצת מרגמה נוספת נחתה בשטח ישראלי וכתוצאה מכך תקפו כוחות צה"ל עמדה של צבא סוריה בשעה שנתניהו נאם בעיר קצרין ברמה"ג. במהלך נאומו התייחס נתניהו לתופעת הזליגות והבהיר שישראל תגיב על כל ירי לעברה. "אמרתי כאן שאנחנו לא נסבול זליגות ושאנחנו נגיב על כל ירי" אמר נתניהו בנאום בקצרין, והתייחס לנפילה - "במהלך נאומי היו נפילות בשטחנו מהצד הסורי וצה"ל כבר תקף. מי שתוקף אותנו - אנחנו תוקפים אותו. זו המדיניות שלנו ואנחנו נמשיך בה".