מנכ"ל 'נגב קרמיקה' הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו לסגור את מפעל החברה בירוחם. חבר ועד העובדים יוסי גל התייחס ב-103FM להודעה וטען: "אנחנו ביקשנו ביום שישי התערבות של כל הגורמים, כולל שר הכלכלה ואף דרשנו להקפיא את מכתבי הפיטורין שנשלחו לעובדים. המנכ"ל ישב אתנו פעמיים טרם שליחת מכתבי הפיטורין, אחת מהן כללה דרישה לפטר 35 עובדים במיידי. הבעלים החדשים קנה את המפעל לפני ארבע וחצי חודשים וטענו בבית המשפט כי הם מודעים לכל ההסכמים והמספרים ויכבדו את מה שנחתם". 


 
לדבריו, "אנחנו נמצאים בתוכנית הבראה כבר שנתיים, בה קוצצו כבר 2.5 מיליון שקלים בשכר העובדים. ישנם עובדים שנמצאים כאן 35 שנה ומרוויחים 5,200 שקלים בחודש, לאן עוד נרד?". 
 
גל הביע תקווה שיימצא פתרון למרות המשבר החריף "משא ומתן זה תן וקח, לא נתנו לנו דבר, לא הייתה הדיברות. לא יכול להיות שיגיע צד אחד שהכסף אצלו, יקבע החלטה וידרוש שנעמוד בה. מה שיכול לעזור לנו באופן מיידי היא הנחת הארנונה על השטח מטעם המדינה שלאחר ארבע שנים פגה תוקף. אנחנו יודעים מהו שוק הקרמיקה בארץ ומהי הדרישה לקרמיקה בישראל. אילו יפנו את כל המשאבים של כל הקבלנים בארץ במטרה לקדם צריכת  'כחול לבן' המפעל יינצל. אנחנו מבינים את המצב כיום אך מגלים שמתרחשים מהלכים שנוגדים את עמדת ההנהלה. לאחרונה הושקעו 750 אלף שקלים בשיפוץ המחלקות והמכונות, מדוע? כשיושבים ושומעים אחד את השני ניתן למצוא פתרונות, המצב בירוחם ובדימונה הוא קשה. ארבעה מפעלים בסכנת סגירה, אנחנו מקווים שיימצא פתרון".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן