בסוף השבוע האחרון ביצע המטבע הווירטואלי, הביטקוין, קפיצה של יותר משמונה אחוזים ורשם הישג מרשים, כשבלונדון הוא נסחר ב-5,300 דולר תוך שהוא חוצה את רף 5000 דולר לראשונה בהיסטוריה. למרות השמחה, העליה בשער הביטקוין מעוררת רגשות מעורבים כיוון שיש כאלו שמזהירים מבועה מסוכנת ומקריסת המטבע, ומצד שני, מומחים שרואים את העליה המטאורית בערך הביטקוין, מנסים להבין איך הרווחים הופכים להיות כל כך גבוהים.



בין המזהירים מהמטבע הווירטואלי הוא ג'יימי דימון, יו"ר בנק JP MORGAN שאומר "אלו שמתפתים להשקיע בביטקוין ישלמו את המחיר". למרות זאת הביטקוין מחזיק מעמד ומתחזק מדי יום. לפני חודש הוא ירד זמנית כשהבנק המרכזי של סין הורה להפסיק לסחור במטבע הווירטואלי, ואסר על הנפקות מטבעות אלה, ואף הורה על סגירתם של כל המשרדים שעוסקים במסחר. אך למרות זאת, המשקיעים ממשיכים בשלהם, והרכישה של המטבע נמשכת, למרות האזהרות הבלתי נגמרות בנושא.



מואי כהן, מנכ"ל הפירמה הפיננסית RSM GIBRALTAR אמר כי "אחת הבעיות של המטבעות הוורטואליים הוא העדר הרגולציה. הגוף המפקח על הפעילות של הגופים הפיננסים שפועלים בטריטוריה נקט בצעדים כדי למסד את הנפקת המטבעות ולפקח עליהם. למיטב ידיעתי אנחנו הראשונים שנקטנו במדיניות כזו אך אני סבור שבסופו של דבר המשך ענף המטבעות הווירטואליות יותנה ברגולציה".



"הביטקוין לא יוכל להמשיך להתקיים לאורך זמן במתכונת הנוכחית, ובסופו של דבר מטבעות אלו יחויבו לפעול תחת רגולציות. הן יפעלו תחת פיקוח של גוף מוכר כמו ה-GFSC גופים פיננסים רגולטורים או בנקים מרכזיים".