סבסטיאן קורץ, הצפוי לקבל את המשימה להקים ממשלה חדשה באוסטריה בעקבות הניצחון הסוחף של מפלגת העם בבחירות הכלליות אתמול, הוא מטאור פוליטי בשמי הפוליטיקה האוסטרית והאירופית. הוא יהפוך, בהיותו בן 31 בלבד, לראש הממשלה הצעיר בתולדות האיחוד האירופי וגם הצעיר בעולם כיום.


קורץ, שכינויו הוא "וונדווזי" (ילד פלא), תכנן לפתח קריירה משפטית אחרי שסיים את שירות החובה הצבאי שלו בשנת 2005, אולם הפסיק את לימודיו באוניברסיטת וינה כעבור זמן קצר כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלו.



הזינוק שלו היה מטאורי. כבר ב־2009, נבחר לשמש יו"ר אגף הצעירים במפלגה, וכעבור שנה כבר נבחר למועצת העיר בבירה וינה. בשנת 2011, והוא בן 25, כבר נכנס לממשלה כאדם הראשון בתפקיד השר לענייני אינטגרציה. ב־2013 הוא נבחר לראשונה לפרלמנט ובתוך זמן קצר קיבל את תפקיד שר החוץ. על אף גילו הצעיר, התבלט קורץ מיד בזירה הבינלאומית, כאשר אירח את שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות.



הוא גם היה אחד הקולות הבולטים באיחוד האירופי, בשיאו של משבר המהגרים בשנת 2015, אם כי לא הסתיר את התנגדותו לשיחות ההצטרפות של טורקיה. מאז ינואר שימש קורץ גם יו"ר הארגון לשיתוף פעולה ולביטחון באירופה, שבין השאר מפקח על הפסקת האש באוקראינה. קורץ, שביקר פעמיים בישראל כשר החוץ, הודה כי אוסטריה אינה יכולה להתעלם מעברה האנטישמי והנאצי. "אנחנו חייבים ללמוד את הלקחים הנכונים מעברה של אוסטריה ולתמוך בישראל כשותפה חזקה", אמר בטקס לציון 60 שנה ליחסים בין המדינות אשתקד.