האיים הבריטיים לא זוכרים דבר כזה. מאז שנת 1980הוריקן לא נדד מזרחה כל כך, ותושבי אירלנד נערכים לרוחות העזות ולכמויות גשמים חריגות שצפויות עם הגעת סופת ההוריקן "אופיליה" לאי, הגעה שצפויה במהלך היום (שני). ראש עיריית דבלין, בירת אירלנד, קריאונה ני דאלאיף, קראה לאזרחי העיר להשאר בבתיהם ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון וההצלה.



בשלב זה, הרוחות הסובבות את עין הסערה נעות במהירות של כ-60 קמ"ש, אך הן צפויות להיחלש עם הגעת הסופה ליבשה, וכרגע היא נחשבת לסופה ברמה 2 מתוך 5. אופיליה היא סופת ההוריקן המשמעותית השישית בשנת 2017, והעשירית בכלל השנה, זאת כמות שהייתה כמותה רק שלוש פעמים בהיסטוריה, כשהפעם האחרונה הייתה שנת 1893, לפני 124 שנים.



למרות כל האזהרות, עד כה האירופאים הנמצאים בקו הסכנה מצליחים לשמור על שלוות רוחם. אתמול לפנות בוקר עבר ההוריקן סמוך לאיים האזוריים השייכים לפורטוגל באוקיינוס האטלנטי, ומשם הוא עושה את דרכו כאמור לאירלנד. שלטונות בריטניה הכריזו על "אזעקה צהובה" בכמה מאזורי הממלכה המאוחדת, אולם מדובר בדירוג החירום הנמוך ביותר במדינה והוא מתאים להתראה מפני תנאי מזג אוויר קשים אך לא קיצוניים.



עם זאת, לבריטים זיכרון טראומטי מ"הסופה הגדולה", שהכתה במדינה באוקטובר 1987, וגרמה למותם של 18 בני אדם ולנזק רב. השלטונות התייחסו אז בשאננות לסופה המתקרבת, הפחיתו בהערכת עוצמתה ולא נקטו אמצעי זהירות ראויים. הוריקן אופליה הוגדרה בתחילה כ"סופה טרופית", אך מי האוקיינוס החמים באזור, והרוחות החזקות בכמה שכבות, אפשרו את היווצרות השקע הברומטרי שגרם לסופה להתחזק לדרגת הוריקן.



לסופה השפעות משניות גם על צרפת, השוכנת ממזרח למסלולה. מזג האוויר במדינה התחמם והטמפרטורות אף עברו את רף ה־30 מעלות במקומות רבים, עובדה המאפשרת לצרפתים רבים לבלות סוף שבוע קיצי נדיר בצל הסערה.