בריטניה ואירלנד נערכות לקראת סופת ההוריקן אופליה המתקרבת עם רוחות של 80 קמ"ש. בתי ספר, בנייני ממשלה ובתי משפט נסגרו ברחבי אירלנד במהלך היום (שני). בנוסף התושבים עודכנו כי צפויות הפסקות חשמל, בעיות בתחבורה וניתוק של אמצעי התקשורת. שדות התעופה ייעצו לנוסעים לבדוק האם הטיסות שלהם אכן יתקיימו, כאשר מספר טיסות כבר בוטלו.

 
 
גם צפון אירלנד נערכת להגעת הסופה כאשר פורסמה אזהרה ברחביה המדינה המזהירה מפני "סיכון פוטנציאלי לחיים ולקניין". התושבים נקראו להיערך להגן על עצמם מפני ההשפעות של מזג האוויר הקשה, הצפוי להכות גם בוויילס, סקוטלנד וחלקים נרחבים מאנגליה. החזאים מזהירים מפני פסולת מעופפת, כגון אריחים מגגות, כמו גם מגלים גדולים סביב אזורי החוף. כוחות הביטחון יפרסו ברחבי אנגליה עם רמת הכוננות הגבוהה ביותר, כאשר 1,200 חיילים מוכנים לסייע במידה ויידרש.

מאז שנת 1980 הוריקן לא נדד מזרחה כל כך, ותושבי האי הבריטי נערכים לרוחות העזות ולכמויות גשמים חריגות. בשלב זה, הרוחות הסובבות את עין הסערה נעות במהירות של כ-60 קמ"ש, אך הן צפויות להיחלש עם הגעת הסופה ליבשה, וכרגע היא נחשבת לסופה ברמה 2 מתוך 5. אופיליה היא סופת ההוריקן המשמעותית השישית בשנת 2017, והעשירית בכלל השנה, זאת כמות שהייתה כמותה רק שלוש פעמים בהיסטוריה, כשהפעם האחרונה הייתה שנת 1893 - לפני 124 שנים.


עם זאת, לבריטים זיכרון טראומטי מ"הסופה הגדולה", שהכתה במדינה באוקטובר 1987, וגרמה למותם של 18 בני אדם ולנזק רב. השלטונות התייחסו אז בשאננות לסופה המתקרבת, הפחיתו בהערכת עוצמתה ולא נקטו אמצעי זהירות ראויים. הוריקן אופליה הוגדרה בתחילה כ"סופה טרופית", אך מי האוקיינוס החמים באזור, והרוחות החזקות בכמה שכבות, אפשרו את היווצרות השקע הברומטרי שגרם לסופה להתחזק לדרגת הוריקן. 



לסופה השפעות משניות גם על צרפת, השוכנת ממזרח למסלולה. מזג האוויר במדינה התחמם והטמפרטורות אף עברו את רף ה־30 מעלות במקומות רבים, עובדה המאפשרת לצרפתים רבים לבלות סוף שבוע קיצי נדיר בצל הסערה.