מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, התייחס היום (שני) לראשונה למתקפה שספגו הוא וחוקריו בימים האחרונים מראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמסגרת יום העיון השנתי של הקצונה הבכירה של המשטרה שהתקיים היום, כמידי שנה בבית מורשת רבין, אמר. "אני סמוך ובטוח שידי החוקרים נקיות והחקירות מתנהלות ללא דופי". במקביל, מכתב תמיכה מצד פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס, נשלח לאלשיך בעקבות ההשתלחות האחרונה של רה"מ בגוף הביטחון בכלל, ובמפכ"ל בפרט.
מדובר ביום עיון שמקיימת מידי שנה כאמור הקצונה הבכירה של המשטרה או כפי שמכנים אותה סגל הפיקוד הבכיר (ספ"כ) הכולל קצינים בכירים מדרגות נצ"מ ומעלה ובשילוב מפקדי תחנות שהינם בדרגות סנ"צ. במסגרת יום העיון נחשפים הקצינים למורשתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין שנרצח ממניעים פוליטיים ונערכים לקראת טקסי יום ההנצחה לזכרו.

רוני אלשיך בהר הבית. צילום: דוברות המשטרה
רוני אלשיך בהר הבית. צילום: דוברות המשטרה
השנה ימלאו 22 שנים להירצחו של רבין ובמשטרה המשיכו באותה מסורת כשהפעם השתתף ביום העיון גם ח"כ עופר שלח שהגיע להרצות בנושא מיקומה של המשטרה בחברה בישראל ובהקשר זה סקר את גופי הביטחון במדינה.

ח"כ שלח, שיבח את פעילותה של המשטרה וחיזק את ידיהם של השוטרים והמפכ"ל אחרי המתקפה שספגו מראש הממשלה ואנשיו. מפכ"ל המשטרה רנ"צ אלשייך לא הרחיב בדברים אולם הבהיר כי הוא בטוח שההדלפות מהחקירה, אם ישנן כאלו לא יצאו מהחוקרים.

בכירים לשעבר במשטרה שלחו מכתב תמיכה למפכ"ל: "מחזקים את ידיך"

מפכ"לים וקציני משטרה לשעבר, החברים בפורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס, הוציאו הבוקר מכתב למפכ"ל רוני אלשיך שבו הביעו את תמיכתם בארגון ובעומד בראשו. המכתב יוצא בתגובה להשתלחות האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשטרה, ובפרט במפכ"ל רנ"צ אלשיך, וכן בעקבות ניסיונות של חברי כנסת ושרים לאשר חוקים, שלטענת חברי הפורום יש בהם כדי לפגוע בתפקודה של המשטרה ובמפקדיה, בין במישרין ובין בעקיפין.

בארגון, בו חברים 75 ניצבים ורבי ניצבים בדימוס, משוכנעים כי חקר האמת בלבד הוא זה שעומד בפני עיניהם של חוקרי לה"ב 433 בפרט, וחוקרי המשטרה בכלל. "אנחנו מוטרדים מהניסיונות לפגוע במשטרה ובמפקדיה במישרין ובעקיפין, וזוקפים קומה לנוכח הגנת המשטרה על אזרחי המדינה, שמירת הסדר הציבורי וביצור שלטון החוק", כתבו חברי הפורום, שהוסיפו: "זכרו כי אין למשטרה, למפקדיה ולחוקריה מורא זולת מורא החוק. בימים קשים אלה אנו מוצאים לנכון לחזק את ידיך, את ידי המפקדים, החוקרים וכל השוטרים הניצבים על משמרתם באשר הם".

העתק מהמכתב נשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ניתן לציין כי חברי הפורום שהוציאו את המכתב רואים בדאגה את ההתנהלות האחרונה, וההתייחסות למשטרה מצד בכירים בממשלה, ובראשם רה"מ, וסבורים כי במעשיהם אלו הם עושים כדי לפגוע בעצמאות המשטרה ובשלטון החוק.