קרובים מידי לצלחת: מרבית האנשים מקבלים צמרמורת מהמחשבה על אוכל של בית חולים. במידה ואתם נמנים על אותם האנשים, ייתכן מאוד שהתיעוד אף יחמיר את התחושות. בסרטון שפורסם היום (שני) בדף הפייסבוק של התכנית "הכל כלול" בערוץ 10, נראה חתולים מהלכים על המזון המוגש לחולים המאושפזים בבית החולים סורוקה.



הצופה שנתקלה בחתולים כשביקרה את אחיה בבית החולים סיפרה בתכנית: "ראיתי מחזה מחריד - הרבה חתולים עלו על המכלים שבהם אוחסן המזון, ואכלו את מה שהחולים היו אמורים לאכול". היא הוסיפה כי "אוכל של החולים נשאר על הצלחות ואז החתולים ניגשים כדי לאכול את זה". לדבריה, היא היתה עדה למקרה בו החתולים לקחו חתיכת עוף מהצלחת של החולים.



האישה טענה כי למרות שהתריעה בפני הצוות - לא נעשה דבר בנידון, למרות ששוחחה עם האדם שאחראי על האוכל. "צריך לזרוק את האוכל שהחתולים נגעו בו, אני לא מבין למה השאירו את זה פה. לא יכול להיות שאנשים חולים יאכלו את זה", אמר.





מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה כי: "מדובר באירוע חמור ונקודתי, ובניגוד לנהלים. המזון שנחשף הושמד ולא הוגש למטופלים, מקרה זה מטופל במלוא החומרה".



במשרד הבריאות מכירים את התופעה, והוציאו נוהל חדש בנוגע להימצאות חתולים. על פי הנוהל, למוסדות רפואיים אסור להאכיל חתולים, וימונו סדרנים בבתי החולים שיאכפו את זה.