שנתיים אחרי ששר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) הבטיח כי כל הכלבים יוכלו לנסוע באוטובוסים, בעלי הכלבים הגדולים עדיין נאלצים לוותר על התחבורה הציבורית, משום שחברות האוטובוסים כלל לא מכירות הנחיה של השר בנושא. בין הנפגעים מכך גם מתן לנקרי (26), סטודנט למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. לנקרי, יוצא חטיבת גבעתי, הוא בעליו של כלב רועה גרמני בשם "טיגר", יוצא יחידת "עוקץ" הצה"לית. 

הוריו של מתן מתגוררים ברחובות, ובכל פעם שהוא מבקש לנסוע אליהם באוטובוס הוא נאלץ להשאיר את כלבו בירושלים ולמצוא סידור שמירה עבורו. הסיבה: חברות האוטובוסים אוכפות את התקנה שלפיה אסור לאפשר הסעת בעלי חיים, אלא אם גודלם מאפשר להניחם על ברכי הנוסע או להחזיקם בידיו.
 
"בכל פעם שאני רוצה לחזור לבקר את הורי, אני נוסע באוטובוס מירושלים לרחובות. משם, אני לוקח את הרכב של ההורים שלי, נוסע לירושלים חזרה בשביל לקחת את הכלב וגם עושה את אותו מסע הלוך ושוב לירושלים כשאני חוזר אליה. מסע מתיש ומיותר לכל הדעות", מספר מתן, "כמובן שהדבר מונע ממני גם להגיע עם הכלב לווטרינר או לכל מקום אחר ומצריך היערכות מוקדמת ומייאשת". 


את הדברים סיפר לנקרי גם לח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר ועדת המשנה בכנסת לצער בעלי חיים ומראשי שדולת הכנסת למען זכויות בעלי החיים. 
ח"כ שמולי לא מחכה להחלטה של משרד התחבורה וכבר הגיש הצעת חוק לתיקון תקנות התעבורה, הקובע את ביטול סעיף גודל בעל החיים בנסיעה בתחבורה ציבורית. ראוי לציין שברכבת ישראל כן ניתן לנסוע עם כלב, בכל גודל שהוא, ללא תשלום. 
 
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד בוחן את נושא העלאת כלבים לאוטובוסים של התחבורה הציבורית. מדובר בסוגיה שיש לה השלכות על כלל הנוסעים באוטובוס ולכן צריכה להיבחן בכובד ראש. בקרוב תתקבל החלטה בנושא".