לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן נפגשו במהלך היומיים האחרונים עם שר ההגנה הרוסי סרגי שויגו, במטרה לדון בהתפשטות איראן במזרח התיכון, ובסוריה בפרט, מתברר הבוקר (רביעי) כי הקרמלין הסכים להרחיב את חגורת הביטחון הסמוכה לגבול עם ישראל, שבה נאסרת נוכחות כוחות איראניים וכאלה של חיזבאללה, כך דיווח הבוקר העיתון הלונדוני א-שרק אל אווסט".



מקורות מדיניים בירושלים שצוטטו בעיתון הוסיפו כי ישראל דרשה שחגורת הביטחון תהיה בעומק 40 ק"מ בתוך אדמת סוריה, ולאורך הגבול ברמת הגולן, זאת במקום חמשת הקילומטרים הנוכחיים.



בתגובה, אמר שר החוץ הרוסי כי הדרישה הישראלית אינה מציאותית ומוגזמת. לדבריו, איראן ובני בריתה לא מתקרבים לגבול עם ישראל מאז הגעת הכוחות הרוסיים לסוריה. אולם, הוא הסכים להרחבת חגורת הביטחון לעומק של 10-15 ק"מ.



נתניהו עם שויגו. צילום: חיים צח לע"מ
נתניהו עם שויגו. צילום: חיים צח לע"מ



אתמול נפגשו שויגו, נתניהו וליברמן בירושלים. במהלך הפגישה, שעסקה ברובה בניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, אמר נתניהו לשויגו כי "איראן צריכה להבין שישראל לא תאפשר התבססות צבאית איראנית בסוריה".



כמו כן, השניים גם דנו בעסקת הגרעין מול איראן, כאשר במסגרת זו הזהיר נתניהו כי "אם העסקה לא תשתנה, אז בתוך שמונה עד עשר שנים יהיה לאיראן ארסנל של נשק גרעיני".



לפני כיממה ליברמן ושויגו נפגשו בנפרד, בארבע עיניים, ושוחחו גם הם על טהרן. במהלך הפגישה אמר ליברמן: "אנחנו מתנהלים באחריות ובנחישות. לא נתערב בענייניה הפנימיים של סוריה, אך מצד שני לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להפוך את אדמת סוריה למוצב קדמי נגד ישראל, ולא נאפשר העברת נשק מתוחכם מאיראן, דרך סוריה ללבנון".