הנכה חנה עקיבא וניקול ראידמן, שהעבירה לעקיבא סכום כסף במהלך הפגנת ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" בתום שיחה בין השתיים, לעיני מצלמות הטלוויזיה, סיפרו הבוקר (רביעי) בגל"צ על ההתרחשות יוצא הדופן. לדברי ראידמן, "כל אדם באותו רגע היה שולף את מה שיש לו בכיס ונותן לה", והוסיפה: "זה לא הגיוני שבני אדם יתפרנסו מ-2,500 שקלים, העברתי את המסר גם במסדרונות הממשלה". בתגובה, אמרה עקיבא: "כשהיא נתנה לי את הכסף נחנקתי מהפדיחה. זה לא נעים, בשביל זה יש לנו את הממשלה שלנו שתדאג לנו. בניקול יש נשמה, אני ראיתי את הנשמה שלה בעיניים שלה".



"זה נראה לי צעד הגיוני בסך הכל, בתור בן אדם הוגן שמקשיב למצוקתה של אישה שמספרת על אירוע מוחי שעברה ועל בתה החיילת שנמצאת בבית, כמו גם על הקושי לרכוש מוצרי היגיינה בסיסיים ופונה ללבי. כל אדם באותו רגע היה שולף את מה שיש לו בכיס ונותן לה", אמרה ראידמן, שהוסיפה: "זה לא היה הרבה מאוד כסף, זה מה שהיה לי בארנק".



בתוך כך, בהתייחס לביקורת על כך שהצעד נעשה מול המלצות, אמרה ראידמן: "יכול להיות שעשיתי טעות בזה שנתתי לה מול המצלמות. אני כל חיי תורמת לא מול המצלמות, לא אני ולא בעלי. אני מאחלת לכל אחד גם את היכולת וגם את הרצון לתרום כמונו, ואף אחד לא אמור לדעת את זה כי זה נעשה בסתר. אבל באותו רגע, כשהיא מחבקת אותי ומבקשת את מספר הטלפון שלי כדי לפנות אלי כדי שאעזור לה באופן אישי, אז אני מבינה שזה לגיטימי".


 


ניקול ראידמן ומיכאל צ'רנוי. "תורמים הרבה בסתר". צילום: אמיר מאירי
ניקול ראידמן ומיכאל צ'רנוי. "תורמים הרבה בסתר". צילום: אמיר מאירי



חנה הצטרפה בשלב זה לשיחה, ואמרה: "רציתי להגיד לה תודה רבה". ראידמן השיבה: "עשיתי את זה מהמקום הכי טהור נקי, סיפרת לי על הבת שלך ודמעתי בעיניים. היה קשה לי לשמוע את סיפור חייך, ומה שרציתי לעשות ישר זה לתת לך את מה שיש לי בכיס. נתתי לך את מספר הטלפון שלי בשביל שאוכל לעזור לך אחר כך. אז למה את מעמידה אותי במצב כזה?".



"כשהיא נתנה לי את הכסף נחנקתי מהפדיחה. זה לא נעים, בשביל זה יש לנו את הממשלה שלנו שתדאג לנו. בניקול יש נשמה, אני ראיתי את הנשמה שלה בעיניים שלה", אמרה עקיבא.



"אתם נכנסים למקום תפל, בן אדם מספר על המצוקה שלו. כשדיברתי איתה המצלמות שהיו תקועות שם מאחורה לא עניינו אותי, מה שעניין אותי זה לשמוע את מה שכואב לה. זה לא הגיוני שבני אדם יתפרנסו מ-2,500 שקלים. הלוואי והייתי יכולה להעביר חוק שיאפשר להם לא לקבץ נדבות. בן אדם לא יכול לחיות ככה".



"חנה, כשאת מדברת ולבי כואב איתך אני לא יכולה לפעול אחרת. אז אתמול בחמש דקות סיפרת לי את סיפור חייך ואני חושבת שכל אדם אחר, ואין לו חרא בתוך הנשמה, היה מתנהג אותו דבר בלי לשים על המצלמות ועל אף אחד. אם הייתי נקלעת לשם שוב, הייתי פועלת אותו דבר".



מלבד זאת, היא חשפה שהמסר בנושא עבר גם לבכירים בממשלה: "כמובן שהעברתי את המסר גם במסדרונות הממשלה. זה לא נתפס שאנשים על כיסאות גלגלים מנסים להיכנס פנימה ואף אחד לא מקשיב להם".



לדבריה, "רעייתו של ראש הממשלה לא יכולה לתת הוראות ביטחוניות ביחס לאף הפגנה. כשאמרתי לה היא אמרה - מה אני יכולה לעשות? ומה באמת היא יכולה לעשות?".