שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון דיבר הבוקר (רביעי) בגל"צ ותקף את החלטות הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקבלו אתמול בעקבות הסכם הפיוס הפלסטיני. "מה שראינו אתמול זה ניצחון הפוליטיקה על המדינאות, ההחלטה מיותרת ורשלנית. עד אתמול שיבחתי את פעילות הקבינט, אמרתי שמתנהלים באחריות".
 
"אנחנו נמצאים במצב שאנחנו לא צריכים להתערב במשהו שעומד להיכשל", הסביר יעלון. "הנתונים הבסיסיים הם שזה לא יכול להתחבר (הסכם הפיוס הפלסטיני) אלא אם אבו מאזן ייתן לחמאס להיכנס לאש"ף וכו'. זו כבר פעם שביעית ואני לא רואה סיכוי שזה יצליח, אז למה לנו לדחוף את עצמנו לזה?", הוסיף.
 
"הקבינט מזכיר לי את ההתנהלות לפני ובמהלך צוק איתן. אמרתי אז ואני אומר היום - ההצהרות האלה מובילות אותנו למקומות שאנחנו לא צריכים להיות בהם. מי יותר פטריוט? מי שמכריז הכרזות יותר קיצוניות. אין בכך מדיניות אלא פוליטיקה. חמאס הרי לא רוצה להגיע להסכם, הוא לא יתפרק מנשקו. כשקרי הגיע לאזור ב-2013-14 לא התנינו את המשא ומתן ברצועת עזה", אמר.


"בן גוריון, בגין וז'בוטינסקי מתהפכים בקברם"




כשנשאל יעלון על האפשרות שיצטרף לרשימת 'המחנה הציוני' בראשות גבאי ענה: "אני אופיע עם רשימה של אנשים שמבחינתי הם קודם כל ישרים, מוכנים ללכת על סדר היום שאני מדבר עליו ומוכנים להתחבר. המדינה נהרסת מבפנים. האתגר שלנו זה לא איראן, לא חמאס ולא דאעש אלא הפגיעה הקשה בערכים הכי בסיסיים של המדינה. בן גוריון, מנחם בגין וז'בוטינסקי מתהפכים בקרבם. יש פה מדיניות מכוונת לפגוע במה שאמורים להיות איזונים ובלמים, זו התדרדרות מוסרית. אפשר להמשיך להתווכח על הנושא הפלסטיני, אך על הבסיס הזה אפשר לאחד כוחות. החלוקה לימין ושמאל לא רלוונטית".