ידו של פועל כבן 30 נלכדה היום (חמישי) במגרסת חצץ בהר המנוחות בירושלים. חובשים של מד"א הגיעו למקום ועל מנת לנסות ולהציל את ידו ביקשו להביא למקום צוות רופאים בכיר בראשות ד"ר עופר מרין שיבצע במידת הצורך ניתוח שדה על מנת לנסות ולהציל את ידו של הפועל. 



פרמדיק מד"א אלדד בנשטיין סיפר: "כשהגענו למקום ראינו מכונה גדולה לגריסת חצץ ומתחתיה פועל כבן 30 שידו נלכדה במגרסה בזמן עבודתו במקום כשהוא בהכרה מלאה וכאוב, נעשים ברגעים אלו ניסיונות לחלץ את ידו ע"י הכבאים במקום ומאחר שמדובר בפציעה מורכבת ביותר שיגרנו אמבולנס במהירות לבי"ח שע"צ על מנת להביא רופאים בכירים שינסו להציל את ידו במקום. החילוץ מורכב וממושך וייתכן שיידרש ניתוח כירורגי בשטח".



הפועל שידו נלכדה. צילום: דוברות מד"א



לאחר פעולות מורכבות וממושכות של הכבאים, הפועלים והטכנאים של המכונה ידו של הפועל חולצה. חובשים ופאראמיקים של מד"א בליווי רופאים מבית חולים שערי צדק העניקו טיפול רפואי ופינו את הפועל במצב בינוני ויציב כשהוא סובל מחבלה קשה ביד. 



התאונה הזאת מצטרפת לריבוי תאונות חריג, שגררו עמם פציעות, התרחש מהבוקר באתרי הבנייה ברחבי הארץ, כאשר חמישה פועלים נפגעו בדרגות פציעה שונות. פועל כבן 60 נמצא במצב קשה לאחר שנפל מסולם בגובה שלושה מטרים במודיעין עילית. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים תל השומר כשהוא במצב קשה וסובל מחבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם.



פועל כבן 40 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה של כארבעה מטרים באתר בנייה ברחוב שפ"ר בתל אביב. בתאונה לא פשוטה נוספת שאירעה בשעות האחרונות, אצבעותיו של פועל כבן 30 נקטעו לאחר שדלת ברזל נסגרה על ידו באתר בניה ביישוב רגבה הסמוך לנהריה, מצבו מוגדר בינוני. 

מוקדם יותר בטירת הכרמל, אדם נפצע באורח בינוני מחפץ כבד שנפל באתר בניה בעיר ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. גם מושב שדה משה הסמוך לקריית גת אירעה תאונה חמורה, כאשר פועל נפצע באורח בינוני מנפילה מגובה של ארבעה מטרים.



"במצב הנוכחי אין למעשה לא אכיפה וגם לא בטיחות". צילום: מד"א



"במצב הנוכחי אין למעשה לא אכיפה וגם לא בטיחות"



ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה מסר בתגובה לריבוי המקרים: "מדינת ישראל והגורמים האמונים על אכיפת חוקי הבטיחות הפקירו למעשה את העובדים ופועלי הבניין שממשיכים לשלם את המחיר של רשלנות הקבלנים והמעסיקים שלא דואגים לבטיחות העובדים, לא ייתכן שבמדינה יש רק 19 מפקחים מטעם משרד העבודה שאחראים על כמעט 15000 אתרי בנייה".



"במצב הנוכחי אין למעשה לא אכיפה וגם לא בטיחות", הוסיף בן שמעון, "בשנת 2016 מדינת ישראל באמצעות הביטוח לאומי שילמו 4.7 מיליארד שקלים לנפגעי תאונות עבודה במקום להשקיע משאבים לטובת בטיחות העובדים וחיזוק מערך האכיפה".



בפורום למניעת תאונות עבודה מסרו עוד כי 50 פועלי בניין נהרגו בשנת 2016 26 מתחילת שנת 2017 ו-205 בני אדם נפצעו בדרגות חומרה בינוני עד קשה מתחילת שנת 2017.