נשיא המדינה, ראובן ריבלין החליט היום (חמישי) לקצר את עונשו של ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, ולהמיר חלק ממאסרו בפועל למאסר על תנאי כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים. "לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לצבי בר ומשפחתו, שאירעו לאחר מתן גזר הדין בעניינו, החליט היום נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על בר בעונש של מאסר על תנאי, כך שעונשו יעמוד על 15 חודשי מאסר בפועל, והוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים", אמרו בבית הנשיא.



בר, בן ה-83, הגיש לפני כשלושה חודשים בקשה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין לחון אותו. הוא ביקש להתחשב במצבו הבריאותי, מצב בריאותם של בני משפחה קרובים אליו וכן גילו המתקדם ותרומתו הרבה בעבר למדינה, כלוחם ומפקד וכן כראש עיריית רמת גן במשך 24 שנים. לבקשה צורפו המלצות של אישים שונים. 



בבית הנשיא ציינו בהודעתם כי "לאור נסיבות רפואיות חריגות הנוגעות לצבי בר ומשפחתו, שאירעו לאחר מתן גזר הדין בעניינו, החליט היום נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על בר בעונש של מאסר על תנאי, כך שעונשו יעמוד על 15 חודשי מאסר בפועל, והוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים".



אימץ את עמדת שרת המשפטים. ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ



כזכור, בר, שהורשע בשנת 2015 בעבירות שוחד מיזמי נדל"ן, נידון בבית המשפט המחוזי לחמש וחצי שנות מאסר. בית המשפט העליון, הותיר את הרשעותיו בעינן, אך הפחית את עונשו לשלוש שנות מאסר. הוא החל לרצות את עונשו בכלא מעשיהו ב-1 בפברואר 2017 ועם כניסתו לכלא, כאשר הוא מדדה בעזרת מקל הליכה, נפרדו ממנו בכירים בעירייה, חברים ששירתו איתו בחטיבת הצנחנים, בהם אלוף במיל' עמוס ירון ופקודים שלו במשמר הגבול.



הוא נכלא בתא אחד עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ונודע שהוא ממשיך לקיים קשר טלפוני מהכלא גם עם בכירים בעירייה. מכיוון שהוא עדיין לא ריצה רבע מתקופת מאסרו, עד כה לא יצא בר לחופשה מהכלא.