מתאם השבויים והנעדרים החדש במשרד ראש הממשלה ירון בלום, טען הבוקר (ראשון) כי "נהפוך כל אבן להחזיר את הבנים הביתה", בשיחה עם לאה גולדין, אמו של החייל הנעדר הדר גולדין, דרור רפאל וספי עובדיה בתוכניתם ברדיו 103FM. בתוך כך, על רקע מינויו, טענה גולדין כי "רה"מ פעל הפוך ממה שסיכם איתנו לפני כיפור", וטענה כי לבלום נכונה "משימה קלה עם אחריות כבדה".

"אני מתכוון ללמוד את הסוגיה של הנעדרים ולהבין את המשמעויות, לעת עתה השתיקה יפה", הצהיר בכיר השב"כ לשעבר, שהוסיף: "מדובר על משימה לאומית, חוצה מפלגות שנמצאת בלב הקונצנזוס. אני אתייחס למשימה הזו בלב כבד". 



כשנשאל אילו כלים שונים יש לו מקודמו בתפקיד, הסביר בלום כי "אינני יודע. אלמד את הדברים ואפעיל את הניסיון שלי ואת יכולות המערכת לפתור את הסוגיה, זו אינה פעולה של איש אחד. מדובר על מינוי כבד ואני מתייחס אליו בהתאם". 
 

אמו של החייל הנעדר, לעומת זאת, ביקרה התנהלות הממשלה בנושא עד כה. "אנחנו כבר שלוש שנים ושלושה חודשים בתוך הבוץ הזה. ממשלת ישראל והעומד בראשה בנימין נתניהו אומרים לנו שהם עושים כמיטב יכולתם, אך בפועל לא נעשה דבר", תקפה גולדין, שהוסיפה: "מה שקורה בפועל זה 'כלום עם כלום', לא מקבלים ציון על מאמצים אלא על תוצאה. אם היה לי קשה עד עכשיו מהיעדרותו של הדר, אז אני יכולה לשתף את המאזינים ולומר שהחודשיים האחרונים, בהם לא נמצא מתאם היו נוראיים עבורי, במיוחד השבוע האחרון כשציינו את יום השנה לנפילתו של רון ארד ויום השנה לשחרורו של גלעד שליט".



 


לדבריה, "החטופים כיום תקועים באמצע בין גלעד שליט לרון ארד. יש את אלו ששרוטים בגלל עסקת גלעד שליט וישנם כאלו שנשרטו בגלל אי השבתו של רון ארד, כל אחד מנקה את מצפונו עלינו. אנחנו מצפים לפתרון כאן ועכשיו, כבר הפכו את כל האבנים. אנחנו נמצאים במציאות בה החמאס נמצא בשפל המדרגה ומתרחשת פעילות בינלאומית שתלויה לגמרי בהחלטותיה של ישראל. כל מה שצריך לעשות הוא שרה"מ ישים את הנושא בראש סדר העדיפויות וישים סוף לנושא".

בתוך כך, היא חשפה כי המינוי של בלום הפתיע אותה. "לא ידענו שהוא עומד להתמנות. נתניהו נפגש עמנו בערב יום כיפור, זו הייתה פגישת התייעצות מעולה, ידידותית להפליא, בה הסברנו מה אנחנו רוצים. לצערנו הוא קיבל החלטה הפוכה בדיוק ממה שאנו ביקשנו, אני מנועה מלפרט על הדברים". 

נתניהו. "פעל בניגוד לבקשותינו". צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. "פעל בניגוד לבקשותינו". צילום: מרק ישראל סלם


על ירון בלום הוסיפה לאה גולדין: "פגשנו אותו לפני חצי שנה בלי שום קשר למינוי ובניסיון לקבל ממנו עזרה, אך מאז המינוי לא דיברנו. לירון בלום נכונה משימה קלה עם אחריות כבדה, כל האבנים כבר נהפכו ואנחנו נשמח לפגוש אותו כשהוא יידע להגיד לנו מה הוא עושה ומתי הדר ישוב לארץ".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן