המכתב האחרון שנכתב על ידי נוסע שנספה על סיפונה של הטיטניק, ובו ניבוי מרשים שאם הכל יילך כשורה נגיע לניו יורק ביום רביעי, נמכר במחיר שיא של 126 אלף ליש"ט. המכתב, שכולו כתוב בכתב יד על גבי שלוש עמודי נייר מכתבים, עם כוכב לבן מודפס בצידו, שייך לאדם בשם אלכסנדר אוסקר הולברסון, שנסע במחלקה הראשונה, והיה ממוען לאמו. על פי המסמך נראה כי הוא נכתב כיום לפני שהספינה פגעה בקרחון.



הולברסון, שהיה איש מכירות, היה אחד מ-1500 הנוסעים ואנשי הצוות שטבעו ב-14 באפריל, 1912. גופתו נמשתה ממימי האוקייאנוס האטלנטי מספר ימים לאחר מכן, וכל דבריו האישיים נשלחו לאחיו במינסוטה. יחד עם הדברים, היה כמובן המכתב, שהוא ספוג חלקו במים.



אמש נמכר המכתב במכירה פומבית, כשהערך ההתחלתי שלו עמד על 80 אלף לישט, ואף שבר את השיא הקודם של מכתב מהטיטניק, שעמד על 119 אלף ליש"ט. במכתב עצמו אפשר היה למצוא עוד עדות לעושר הרב שהיה על הספינה: "הסירה הזאת פשוט ענקית, והיא בנויה כמו מלון מפואר", כתב הולברסון במכתב והוסיף: "עד כה היה לנו מזג אויר טוב מאוד, אם הכל יילך כשורה, נגיע לניו יורק ביום רביעי בבוקר". אחד המומחים לנושא הטיטניק הוסיף: "אני שמח עם השיא החדש שנקבע על המכתב הזה. העניין סביבו משקף את מעמדה של הטיטניק, ועוד במכירה פומבית גדולה כל כך", סיכם.



המכתב היה "חריג בכמה רמות, כולל התוכן שלו, והקשר ההיסטורי הנדיר שנכתב בתוכנו של המכתב. יחד עם המכתב שנמכר, צורף גם מכתב אותו כתבה אמו של הולברסון, בו היא מתאבלת על האובדן של בנה, ואף צירפה צילום שלו ביחד עם אישתו, שאגב, שרדה את האסון.



זהו המכתב האחרון שנמצא על ידי אחד מקורבנות האסון. רוב המכתבים הופיעו ופורסמו בצ'רבורג, צרפת, קווינסטאון, אירלנד, המקומות האחרונים בהם עגנה הספינה לפני שהמשיכה בדרכה לארצות הברית. אגב, השיא הקודם לא החזיק מעמד יותר משנתיים, לאחר שמכתב שכתבה אסתר הארט נכתב ב-14 באפריל 1912. בתה של הארט, אווה, שרדה את הנסיעה הקטלנית.



אביו של הולברסון היה נורבגי, אך היגר במהלך שנות חייו לארצות הברית, שם התחתן עם אישה אמריקאית, והביא עמה שישה ילדים. הוא התגורר ברשפורד, מינסוטה, ומשם יצא הולברסון והפך לאיש מכירות בבוסטון, ומשם נסע לניו יורק. הוא התחתן בשנת 1905, ואף הספיק לטייל באמריקה הדרומית ובאירופה ביחד עם אשתו ב-1911, הם נשארו בלונדון באפריל 1912, ונסעו בנסיעת הבכורה של הטיטניק ב-10 באפריל, בדרכה לניו יורק, אליה לא הגיעה מעולם.


המכתב המבוקש. צילום: סוכנויות הידיעות