צוללן שהופרד מסירתו אמר שהוא בר מזל גדול שהצליח לשרוד לאחר שנתקל באוקיינוס בכריש ענק. ג'ון קרייג היה מתחת למים בין דנהאם לקייפ פרון שבמערב אוסטרליה, כאשר הסירה שלו, שסבלה מבעיות במנוע, נסחפה בזרמים חזקים.



לאחר שצעק בניסיון להזהיר את חברו לצוות, הכניס קרייג את ראשו למים וראה את כריש הנמר, באורך ארבעה מטרים, מתקרב אליו. לאחר מכן החליט שאין לו ברירה אלא לצאת למסע שחייה, שיציל את חייו - וייקח לו יותר משלוש שעות. "ידעתי מיד שאני צריך לנסות להירגע כדי לשרוד", סיפר לאחר מכן.



"הכריש בהחלט ניסה להבין אם אני יכול להיות בתפריט, אבל בכל פעם שהוא התקרב השתמשתי ברובה שלי כדי לחסום את דרכו. הצוקים האדומים של הפארק הלאומי של פרנסואה פרון היו נמוכים מאוד באופק וידעתי שזו תהיה שחייה ארוכה. הכריש החל לעקוב אחרי כשהתחלתי לשחות. אני חייב להודות שבנקודה זו חשבתי שזה הסוף שלי - ארבעה מיילים ימיים עם כריש נמר ענקי עוקב אחרי - חשבתי שזהו זה, אני עומד למות".




"הוא שחה במים שורצי כרישים"






קרייג סיפר כי הכריש הנמר נעלם מעת לעת עד שהופיע פתאום שוב ו"המשיך לעקוב אחרי הסנפירים שלי". "במשך כ-500 מטרים הכריש שחה על אותו השביל כמוני לעבר החוף ואז, ברגע שנעלם לגמרי, הרגשתי כאילו אמר 'עכשיו אתה בסדר, אני אעזוב אותך לבד'. הכריש נעלם, אבל לא הייתי בטוחה שהוא לא יחזור".



"החלק הבא היה לחלוטין סיבולת, הייתי צריך לשחות כל הזמן ולהסתכל מסביב מכל הזוויות כדי לוודא שאין אורח לא רצוי", סיפר. לאחר שהגיע לחוף נלקח על ידי כוחות ההצלה אל אשתו.



גרג רידגלי, איש כוחות ההצלה, אמר כי "מדובר בסיפור מדהים לחלוטין". הוא אמר ל"סאנדיי טיימס": "הוא שחה במים שורצי כרישים, אני פשוט לא מאמין שמישהו יכול לעשות את זה, זה מאמץ כל כך גדול".