המשטרה לוקחת ברצינות גדולה את האכיפה על נסיעה בנתיב השמאלי בכביש. מאז תחילת האכיפה המוגברת בנושא, לפני 40 ימים, נרשמו 2,855 דוחות נגד נהגים שביצעו את העבירה. לשם השוואה, בחודשים שלפני כן נרשמו בממוצע כ-300 דוחות בחודש. 

עפ"י החוק, אי שמירה על הימין הינה עבירה הגוררת בצידה קנס של 250 שקלים ו-6 נקודות לחובתו של הנהג. "מחובתו של נהג בכביש לשמור על הנתיב הימני במהלך נסיעתו, הנהיגה בנתיב השמאלי מהווה הפרעה לתנועה ולעיכוב ייתר הנהגים הנמצאים בכביש, כאשר הנתיב השמאלי נועד לעקיפה של רכבים בלבד", נכתב בחוק.
מן המשטרה נמסר כי במסגרת פעילות האכיפה נגד עבירות בריונות כביש ועבירות מסכנות חיים, אגף התנועה הגביר את האכיפה באופן משמעותי כנגד עבירת אי שמירה על הימין, במטרה לאפשר זרימה רציפה ומיטבית של התנועה בכבישים, ולאפשר לנהגים לבצע עקיפות בבטחה בנתיב השמאלי ובתוך כך למנוע מנהגים לבצע עבירות. "כאמור, עם הגברת האכיפה של שוטרי משטרת ישראל, נרשמה עלייה של מאות אחוזים באכיפה".

"משטרת ישראל תמשיך לאכוף בנחישות עבירה זו הנמצאת במתחם עבירות הבריונות וקוראת לנהגים ומדגישה כי, יש לשים לב לשמירה על הימין ובסיום העקיפה בנתיב השמאלי, יש לחזור ולשמור על הנתיב הימני בצורה בטוחה וזהירה".