ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להוריד את אחוז החסימה בבחירות הקרובות ל-2% כדי למנוע אובדן קולות ממפלגות ימין המתנדנדות סביב אחוז החסימה ולעודד בכך גם פרוק של הרשימה המשותפת, כך דווח הערב (ראשון) לראשונה בערוץ 2. מהליכוד נמסר כי ראש הממשלה אכן שוקל מהלך כזה אולם טרם התייעץ עם השותפות הקואליציוניות. מסביבת רה"מ נמסר בהמשך: "מדובר ברעיון תיאורטי בלבד שלא קיבל שום ביטוי מעשי. מובן מאליו שלא יהיה שום שינוי באחוז החסימה ללא הסכמת השותפות הקואליציוניות של הליכוד ובראשן ש"ס".



בחודש מרץ 2014 אישרה הכנסת, כחלק מהמהלך שכונה "חוקי המשילות" את העלאת אחוז החסימה מרמה של 2% ל-3.25%. סיכום מוקדם על כך הושג בשעתו בין נתניהו לבין שר החוץ דאז אביגדור ליברמן, מהלך שזה בזמנו לתמיכת יש עתיד.



המהלך נעשה כדי למנוע ריבוי מפלגות וכדי לפגוע בסיכוייהן של רשימות ערביות כמו בל"ד לעבור את אחוז החסימה אבל הוא יצר תגובה הפוכה. הרשימות הערביות נאלצו לרוץ ברשימה אחת, הרשימה המשותפת, לכנסת ה-20 מחשש שלא יקבלו מספיק מנדטים כדי להיות מיוצגות בכנסת ובעזרתם הנדיבה של יוזמי העלאת אחוז החסימה הגדילו את כוחן, קבלו 13 מנדטים ו הפכו לרשימה ה-3 בגודלה בכנסת.



בסביבת נתניהו מקווים כי הורדת אחוז החסימה תמנע אובדן מאות אלפי קולות לימין בין היתר בשל סכנה של פיצול בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי של אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ’. במקביל, רשימת הימין "יחד" של אלי ישי, המתנדנדת כל העת מתחת לאחוז החסימה, תוכל אולי להיכנס לכנסת הבאה וכך יובטח גם ייצוגה של ש"ס בראשות אריה דרעי, שהסקרים לא מנבאים לה טובות.



תגובתו של שר הביטחון אבגידור ליברמן, הנמצא בחו"ל, טרם התקבלה.



יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר בתגובה: "נתניהו תקע לנו סכין בעצם הפרסום הזה. ש"ס תתחזק בבחירות הקרובות והיא לא צריכה שום טובות מנתניהו. נתניהו זוכה לתמיכת ש"ס ובתגובה יוזם יוזמות נגד ש"ס ובלי להתייעץ איתנו. הודעתי כבר הערב לדוד ביטן ואני מודיע לנתניהו: הורדת אחוז החסימה לא תעבור ואל תנסו את זה אפילו".