סערת החוק הצרפתי: חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד אמר היום (שני) בראיון לגל"צ כי הוא מתנגד לחוק הצרפתי שמוצע על ידי חבר מפלגתו דוד אמסלם. "החוק הצרפתי הוא חוק מסוכן, לא נכון ולא דמוקרטי. אי אפשר לצעוק שכולם שווים בפני החוק ואז לחוקק את החוק הזה", אמר חזן בהתייחסו לחוק שאוסר חקירת ראש ממשלה מכהן.



על הרעיון המוצע בחוק הקובע שלא ניתן לחקור ראש ממשלה במהלך כהונתו, אמר חזן כי "אני הראשון שחשבתי להגביל את הכהונה של ראש הממשלה, אבל צריך לשנות את שיטת הממשל בישראל".



חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) הביע גם הוא את התנגדותו לחוק המדובר: "אני מתנגד לחסינות ראש ממשלה בפני עבריינות. מאידך, אני גם מתנגד לעקיפת הדמוקרטיה על ידי הפניה לבג"ץ או לחקירות המשטרה להדחת ראש ממשלה על כל בקבוק כזה או אחר. בסוגיה זו צריך לצמצם את זכות העמידה בבג"ץ ואת זכות התלונה במשטרה לנפגעים בלבד או למי שמייצגם, דבר זה יצמצם את חקירות השווא והרעשים הפוגעים בעבודת ראש הממשלה".




השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר בראיון בג"צ כי הוא לא מבין את המהומה שנוצרה בעקבות הצעת החוק. "אני מתקומם נגד עצם הצגת 'החוק הצרפתי' כנוראי וכמחבל בדמוקרטיה", טען אלקין, "כשהוא הוצע בתקופת אולמרט לא יצאו נגדו".



מוקדם יותר היום, פרקליט המדינה שי ניצן, טען כי החוק הצרפתי,  יפגע במדינה, בכבודה ובמעמדה. בנוסף, טוען ניצן, זה רק יגביר את ערעור אמון הציבור במנהיג. את הדברים כתב פרקליט המדינה בטור מיוחד לפרויקט "929", בו התייחס לפסוק כ"ה בפרק ב' בספר משלי, בו נאמר כי "כבוד אלקים הסתר דבר וכבוד מלכים חקור דבר". 

בתוך כך, על פי דיווח בגלי צה"ל, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מביע גם הוא את מורת רוחו מהחוק המדובר. "התוצאה שאליה מובילה הצעת החוק קשה ביותר ואין לקבלה. הסדר כזה שאין בו גמישות ואיזון פוגע קשות באינטרס של שלטון החוק, אמון הציבור והשוויון בפני החוק, ועל כן מדובר בהסדר קשה שאין לאמצו", כתב מנדלבליט בחוות דעת שהגיש. 
"גם אם הוא פרקליט המדינה, בסוף הוא רק פקיד"
ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), יוזם הצעת החוק, אמר בתגובה לדברי שי ניצן על החוק הצרפתי: "גם אם הוא פרקליט המדינה, בסוף הוא רק פקיד. אם יש לו השגות על החוק, שיבוא לוועדה בכנסת שתדון בהצעה ויציג שם את עמדתו. לשאול את שי ניצן זה כמו לשאול את החתול ששומר על השמנת. הוא אחראי על כל החקירות. כמו שאני לא אומר לשי ניצן מהי דעתי על חקירות שהוא מנהל, שלא יגיד לי מה דעתו על חוקים שאני מקדם. זה לא התפקיד שלו. יש פה ערבוב תחומים. זו לא הדרך ועל התוכן וודאי שאני לא מסכים איתו. למצב הנוכחי בישראל אין אח ורע בעולם כולו".

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר בתגובה לחוות הדעת שכתב מנדלבליט כי "אם ה"חוק הצרפתי" היה אישי לא היה לו מקום. ארבעה ראשי ממשלה מצאו עצמם בחדרי חקירות אבל לא בכל מקרה היה כתב אישום". לדברי אדלשטיין, "לא יכול להיות מצב שאם משפטן בכיר תוקף הצעת חוק צריך לגנוז אותו - יש להתייחס ברצינות להצעה".