חלמתם פעם להיות  אסטרונאוטים? מעתה תוכלו לטייל ברחבי כוכב הלכת מאדים באמצעות חווית המציאות המדומה החדשה של נאס"א, סוכנות החלל של ארה"ב. מאמצי חקר החלל של האנושות יניבו הגעה לפלנטה האדומה רק בעוד שנים רבות ככל הנראה. עם זאת, באמצעות Access Mars (גישה למאדים) מעתה אנשים יוכלו לגלג על הטיסה הארוכה ולטייל ברחבי מאדים- והכל מהבית.


המיזם החדש, תוצאה של שיתוף פעולה בין נאס"א לבין חברת גוגל, יוצר עולם וירטואלי שנבנה מחדש באמצעות נתונים אמיתיים ולמעלה מ-200 אלף תמונות שצולמו על ידי סוכנות החלל. העולם התלת מימדי הזה כולל בתוכו צלילים ונופים פנורמיים של הסביבה במאדים, שנלקחו מנקודת המבט של מצלמת הגשושית של נאס"א ששוגרה לחקור את כוכב הלכת ב-2011.

לאחר ההגעה לפלנטה הזרה, מטיילים וירטואליים יוכלו לצאת מנקודת הנחיתה של הגשושית שהגיעה למאדים ב-2012 ולסייר בהרים ובצוקים שלו.
מאחר והגשושית נמצאת עדיין על  מאדים, חובבי החלל יוכלו לעקוב אחר מסעה בחוויית תלת מימד בזמן אמת.
 
"הגשושית שלחה למעלה מ-200 אלף תמונות חזרה לכדור הארץ. מהנדסי נאס"א המירו את הצילומים הללו למודל תלת מימדי שבו נעשה שימוש על ידי המדענים שלנו על מנת לחקור את פני השטח של מאדים", הסביר ויקטור לו מנאס"א. "עשינו שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה על מנת לקחת את המדענים שלנו למאדים בכל יום. באמצעות Access Mars כל אחד בעולם יוכל לצאת למסע יחד איתנו".