זמני ההמתנה למבחני נהיגה מעשיים מתארכים ומגיעים לעתים עד לחמישה חודשים, תופעה שמעוררת בעיות רבות בקרב צעירים. "זה מצב בלתי נסבל, שאני צריכה להמתין עכשיו כל כך הרבה זמן לטסט", סיפרה שירלי, שנכשלה השבוע במבחן הנהיגה המעשי הראשון שאליו ניגשה וכעת נאמר לה שעליה להמתין עוד כחמישה חודשים עד למבחן הבא.



"מורה הנהיגה שלי הסביר שיש מחסור בבוחנים ובעקבות החגים התורים התארכו מאוד", סיפרה עוד שירלי, "הוא אמר לי שעם מאמץ גדול אולי יצליח לקבוע לי טסט לעוד שלושה חודשים וזה גם הרבה מאוד זמן כי אני זקוקה מאוד לרישיון הנהיגה כמה שיותר מהר".



לדבריה, גם חברה נוספת שלה, שנכשלה לפני כחודש וחצי במבחן הנהיגה המעשי, נאלצת להמתין זמן ממושך לקביעת תור לטסט. "היא עדיין לא קיבלה מועד למבחן הנהיגה הבא. זה מאוד מתסכל ואנחנו חסרות אונים. אני מקווה שיפתרו את הבעיה ויאפשרו לנו לגשת לטסט בזמן סביר". היא הוסיפה: "עד שנת 2013 אני יודעת שהמתינו בערך שבועיים לטסט ומשנת 2014 זמן ההמתנה אמור להיות 21 יום, אבל עכשיו כבר מדברים על חודשים ארוכים. אני לא מוכנה להשלים עם זה".



מורה נהיגה מאזור המרכז סיפר שבחודשים האחרונים החמירה מצוקת התורים למבחני הנהיגה המעשיים. "אני מצליח לקבוע תורים לטסט נוסף רק לעוד כשלושה חודשים. בזמן האחרון התורים מתארכים", הוא התריע כי מבין תלמידיו, הנפגעים העיקריים הם אלו העומדים בפני גיוס לצה"ל. "היו מקרים של חבר'ה שנכשלו בטסט והתגייסו לצה"ל. רק אחרי הטירונות ניתן היה לקבוע להם עוד מועד למבחן נהיגה ואז הם צריכים לעבור שיעורי רענון ולהסדיר את יציאתם לטסט, כאשר הם נאלצים להגיע ממקומות רחוקים".



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במהלך חודש תשרי נרשמה הקצאה נמוכה של מבחנים בשל מיעוט ימי עבודה של בוחנים שנבע כתוצאה מהחגים. המחסור במבחני נהיגה מעשיים רק ממחיש את הצורך ברפורמה במערך המבחנים. במסגרת הרפורמה המתוכננת שמקדם השר ישראל כץ, נדרשים הזוכים במכרז להפעלת מערך מבחני הנהיגה, לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה ולהקצות מבחן מעשי ראשון בתוך שלושה עד חמישה ימים ומבחן חוזר בתוך 14 ימים לכל היותר. במטרה לצמצם את זמני ההמתנה גייס אגף הרישוי במשרד התחבורה 30 בוחנים זמניים נוספים וארבעה בוחנים ממלאי מקום".