ההסתה לא מפסיקה להשתולל: ח"כ עמר בר-לב (העבודה) הודיע היום (רביעי) בצהריים כי דיווח למפכ"ל המשטרה על קבלת תמונה בפייסבוק המציגה את אבי גבאי בדמותו של היטלר. את התמונה קיבל בר-לב בהודעה פרטית ולצדה הכיתוב: "אבי גבאי, מפלגת האבודה". 
 
במכתב כתב בר-לב: "אין עוררין על כך שמדובר במעשה הסתה חמור ואלים. למעשה כזה אין מקום בחברה בכלל, וברשתות החברתיות בפרט. ההסתה הגלויה הן בתמונה והן בכתב, מהווה איום ממשי על נבחר ציבור ויתכן אף מהווה עבירה פלילית".
 
עוד הוא הוסיף: "ההסתה נגד יו"ר מפלגת העבודה אינה מתרחשת בחלל ריק והינה תוצאה ישירה של מגמה חמורה בה חברי כנסת מהקואליציה, שרים בממשלת ישראל ואף ראש הממשלה עצמו מנצלים כל במה לעידוד הפילוג, השיסוי והסתה ללא רסן כנגד כל מי שאיננו במחנה שלהם. אלו מחלחלים אל תוך חברה הישראלית ופוצעים אותה".
 
"אני פונה אליך וקורא לך, בשל אחריותך לשלום הציבור ונבחריו, לפעול באופן מידי ותקיף לטפל במקרה זה ובמקרים דומים לו. זאת על מנת למנוע חזרתם, ולמנוע באיבה אפשרות של אלימות פיזית ממשית נגד נבחרי ציבור ובכלל", הוסיף.

מאחורי תמונת הנאצה עומד צעיר ישראלי בשם אשר יקו, הפעיל בתנועת ימין קיצוני ומתגורר בארצות הברית. הוא הפיץ בעבר תמונות של אישים שונים במדים נאצים, ביניהם של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפכ"ל המשטרה, שופטי בית המשפט העליון, הרמטכ"ל ואישים נוספים. בעבר סיפר למעריב כי נציג של ה-FBI ביקר בביתו והודיע לו כי הוא מבוקש לחקירה על ידי משטרת ישראל ואם יגיע לארץ ייעצר במיידי.