לאחר שנחשף כי היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט מתנגד ל"חוק הצרפתי", מתברר הערב (רביעי) כי הוא ופרקליט המדינה שי ניצן מתנגדים גם להצעת החוק שתאסור על המשטרה לפרסם המלצות לכתבי אישום, כך לפי חדשות 10. 



כזכור, לפני יומיים הצהיר מנדלבליט, באירוע של משרד המשפטים, שנערך באוניברסיטת תל אביב, כי '"החוק הצרפתי' הוא הצעה אבסורדית". הוא הסביר: "נניח שיש ראש ממשלה שמקבל לחשבון הבנק שלו מיליון שקל. בתמורה ראש הממשלה מקדם נותן הכסף טובת הנאה. משמעות החוק היא שלא נוכל לחקור במקרה כזה. האם נחכה שמונה שנים כדי להתחיל לאסוף ראיות".



פרקליט המדינה. גם הוא מתנגד להצעת החוק. צילום: רויטרס
פרקליט המדינה. גם הוא מתנגד להצעת החוק. צילום: רויטרס



לדבריו, במהלך יש בעיה אמיתית של שוויון בפני החוק. "אנחנו לא רוצים להיות מדינה כזאת, שבה יש אמנה מעל ראשו של ראש הממשלה", ציין, "אין לי ספק שהדבר הזה ירד מסדר היום, הוא לא נכון, לא ראוי ולא מתאים למדינה כמו שלנו". הוא סיכם: "אני מתנגד לה, מאמין שהיא לא נכונה ושבסופו של דבר מקבלי ההחלטות לא ילכו אליה. אני מאד נחרץ בעניין הזה".



יש לציין כי היועמ"ש השמיע את דבריו, ואף אימץ את העמדה כעת ביחס להצעה החדשה, על רקע חקירות פרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1,000 (המתנות) ו-2,000 (שיחות מוזס-נתניהו), שנמצאות בעיצומן. 



אלשיך. צילום: פלאש 90
אלשיך. צילום: פלאש 90



בהקשר זה, ראוי להזכיר כי רק לפני כשבוע וחצי רה"מ התעמת עם המשטרה בעקבות דיווח לפיו נערכים בה לחקירה נוספת שלו אחרי הפוגת החגים, ותקף את המשטרה ואת היועץ האסטרטגי שלה, לאור חורב: ״כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה".



נתניהו הוסיף אז כי "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום״. כזכור, נתניהו נחקר ארבע פעמים במסגרת שתי הפרשות ועל פי כל הערכות הוא יזדקק להיחקר לפחות עוד פעם אחת. כמו גם למסור עדות בפרשת 3000 המכונה "פרשת הצוללות".